SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leaves the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZSYX9PEH2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, a Hondánál elégedettek a télen elvégzett munkával. Max Verstappen továbbra is bízik a japánokban.
A Red Bull, miután nyolc évig a Renault partnere volt, tavaly Honda-motorra váltott, hogy a franciákkal kialakított kapcsolatnál szorosabb együttműködést hozzon létre a japán gyártóval. A két vállalat kapcsolata kifejezetten jól indult, három futamgyőzelmet és két pole pozíciót szereztek első nekifutásra. Egyelőre mindkét fél dicséri a másikat, és optimistán tekint a jövőbe. Ennek legújabb jele, hogy Christian Horner és Max Verstappen is méltatta a japán gyártót, és mindketten bizakodnak az idei szezonnal kapcsolatban.
A milton keynes-i istálló csapatfőnöke elárulta, pozitív visszajelzéseket kaptak a Hondától a tél folyamán elvégzett munkáról. „Elégedettnek tűnnek – nyilatkozta az Autosportnak. – A motor folyamatosan fejlődött az előző idényben, a legújabb erőforrás pedig ennek a folyamatnak a következő lépése.
A próbapadon rengeteg kilométert teljesítettek, mi pedig szorosan együttműködünk velük, hogy a motor minél jobban passzoljon a karosszériához.”
Horner hozzátette, szerinte fantasztikus az a szintlépés, amit a Honda az elmúlt években elért, de a japánok továbbra is arra koncentrálnak, hogy a tavalyinál is versenyképesebb motort építsenek.
Az utóbbival kapcsolatban Verstappen egyetért főnökével. A holland pilótának tetszik, hogy hozzá hasonlóan a Hondánál is mindig egyre többet és többet akarnak elérni, emiatt egyelőre élvezi a közös munkát. Az előző szezon végén látottak alapján pedig optimistán látja a jövőt.
„Az utolsó versenyeken igazán versenyképesek voltunk – szögezte le. – A Mercedeshez nagyon közel vagyunk, elég csak megnézni a Brazil Nagydíjon látott gyorsulási versenyt Pierre [Gasly] és Lewis [Hamilton] között. A Ferrari valószínűleg valamivel előttünk van, de a Honda sokat fejlődött a tél folyamán.”
A Hondának a repülős részleg segített
A Honda 2015-ben, a McLaren partnereként tért vissza az F1-be, de a wokingiakkal egyáltalán nem volt sikeres az együttműködé, a három közös idény alatt még dobogós helyezésig sem jutottak el. A motor teljesítménye és megbízhatósága is elmaradt a várakozásoktól, aminek következtében a két fél 2017 végén szakított egymással.
A fő problémát az erőforrásban keletkező vibráció okozta, ami a percenként akár 125 ezres fordulatszámon pörgő MGU-H-hoz kapcsolódó tengelynek volt köszönhető. A jelenség következtében a motor teljesítményét vissza kellett fogni, de a rengeteg meghibásodást így sem tudták elkerülni.
Egy nemrég bemutatott japán dokumentumfilmből kiderült, hogy a gyártónak az egyik testvércége, a repülőgépgyártással foglalkozó Honda Jet nyújtott segítséget. Korábban ők is hasonló problémával küszködtek, amit már csak a biztonságos működés miatt is muszáj volt megoldaniuk.
A Honda végül a tengely alakját és méretét is átalakította, így a vibráció megszűnt. A fejlődés elég hamar nyilvánvalóvá vált, hiszen Gasly a 4. helyen végzett a 2018-as Bahreini Nagydíjon.
Ugyanebben az időszakban a Honda szerződést kötött a turbófeltöltőkre szakosodott IHI céggel. Az együttműködésnek köszönhetően a tavalyi évben egyáltalán nem volt meghibásodás ezen a téren, ennek ellenére a két fél nem hosszabbította meg a kétéves kontraktust.