Nem várta meg az idei autójának bemutatóját a zsinórban hetedik világbajnoki címére hajtó Mercedes, és a hagyományokkal szakítva már négy nappal a W11-es modell február 14-i leleplezése előtt közszemlére tette, miként fog festeni az idei versenygépe. A csapat a festés leleplezésével egyidejűleg egy új szponzor, az üzemanyag-kemikáliákat gyártó Ineos érkezését is bejelentette a londoni Királyi Autóklubban tartott leleplezésen.
Az Ineos 5 éves együttműködést kötött a Mercedesszel és a csapat főtámogatója lesz, ami újabb jele annak, hogy a csillagos márka célja, hogy továbbra is a Forma-1-ben versenyezzen.
A két fél együttműködése nem új keletű, korábban már technológiai megállapodásra léptek egymással az Ineos kerékpár- és vitorláscsapatával kapcsolatban, az F1-es istállót azonban csak mostantól szponzorálja a vállalat.
Az Ineos logója a leglátványosabb módon a felső légbeömlőn jelenik meg, ami emiatt piros színben pompázik, de ott van az első szárnyvéglapokon és a hátsó szárnyon is. „Őszinte szenvedéllyel viseltetünk a sport iránt, ennek bizonyítéka az egyéb sportágak, amelyekben érdekeltek vagyunk.
A Forma-1 a világ egyik legizgalmasabb sportja, amit többen néznek, mint bármi mást. Benne van a sport és a technológia érdekes elegye, ami nagyon hasonló az America's Cup vitorlásversenyen tapasztalhatóhoz
– mondta Jim Ratcliffe, az Ineos alapítója és vezérigazgatója a bemutatón. – Nagy csodálattal viseltetünk egy ilyen fantasztikus vállalat iránt, mint a Mercedes, amely jelenleg a csúcson van és nagyon sikeres a sportágában.”
„Ez egy új fejezet a számunkra. Ami egyesít minket, az az ambíció és a versenyképesség – vette át a szót Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnök. – A tavalyi barcelonai tesztelés után ismerkedtünk meg egymással. Az Ineos a példa rá, hogy az emberiség mit hozhat létre szenvedéllyel, hozzáértéssel és a siker iránti vággyal. Húsz év alatt egy startupból a világ egyik legsikeresebb vállalatává váltak. Ezek az értékek kötnek össze minket, egyből kijöttünk egymással, közös bennünk a versenysportok iránti szenvedély, legyen szó vitorlázásról vagy kerékpározásról. Csak idő kérdése volt, hogy közös nevezőre jussunk a Forma-1-ben. Ez a világ leggyorsabb laboratóriuma valódi mérnöki teljesítményekkel, ahol elkezdődik a két cég új közös fejezete.”
A Corriere della Sera értesülései szerint a Ferrari február 11-én, este hat órakor kezdődő autóbemutatóján is lesznek meglepetések, ami a fényezést illeti. Noha a szabályok állandósága miatt sokan azt várják, hogy az idei, olasz források szerint SF1000 névre keresztelt (a Ferrari Kanadában teljesítheti 1000. F1-es futamát) versenygép nem fog merőben eltérni a 2019-es autótól, a festésben mégis lehetnek lényeges változások. Ennek oka, hogy 223 évvel ezelőtt a bemutató helyszínéül szolgáló Reggio Emiliában alkották meg az olasz trikolórt. Luca Vecchi, a város polgármestere a Corriere információi szerint a zászló egy történelmi példányát fogja átnyújtani a Ferrarinak, amely a jeles alkalom miatt autóján is megjeleníti a trikolórt.
Nem ez lehet az egyetlen eltérés a tavaly géphez képest változhat a festés árnyalata is. A tavaly több kritikát kapó matt fényezés marad, viszont sötétítenek rajta, hogy kevésbé legyen narancssárgás az árnyalata, valamint a versenyzők rajtszámának dizájnja is változik. Utóbbit a hírek szerint a néha Gilles Villeneuve által legendássá tett 27-es rajtszám kialakítása ihlette.