Tavaly szeptemberben bejelentették, hogy a McLaren 2021-től ismét Mercedes-motorral fog versenyezni, így a csapat hét év után visszatér ahhoz az erőforráshoz, amivel három egyéni és két konstruktőri világbajnoki címet nyert. A koronavírus-járvány ugyan felborította az előzetes terveket, hiszen a két fél úgy számolt, hogy a nagy szabályváltozások bevezetésének évében kezdhetik meg az együttműködést, de a váltás mindezek ellenére az eredeti időpontban fog megtörténni.
Ez lehetőséget adna a wokingiaknak arra, hogy kövessék a mezőny legjobb autójának koncepcióját, ahogyan azt a Racing Point is tette az idei évben. Andreas Seidl, az istálló csapatfőnöke azonban leszögezte, nem fognak eltérni a hagyományoktól.
„A McLaren egy független autógyártó, és mi ezen az úton szeretnénk maradni – nyilatkozta a Speedweeknek. – Nagyra törő célokat tűztünk ki magunk elé, ezeket pedig keménymunkával szeretnénk elérni.
A Racing Pointot sokan azzal vádolják, hogy gyakorlatilag lemásolta a brackley-iek tavalyi autóját, az RP20-as pedig megkapta a „pink Mercedes” gúnynevet.
A silverstone-iak mindezt tagadják, és Seidl sem gondolja úgy, hogy riválisuk csalást követett volna el.
„Biztos vagyok benne, hogy a kocsi teljesen szabályos – jelentette ki. – Nem látok okot az óvásra, emellett pedig nem is szeretnék erre energiát pazarolni. Számomra vannak fontosabb ügyek, mint például a költségvetési korlát.”
A motorszállító-csre a közvélekedés szerint nagy előrelépés lesz a csapatnak, hiszen a hibrid korszakban a Mercedes erőforrása rendre jobban teljesített, mint a Renault-é.
Lando Norris is osztja ezt a nézetet, ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy önmagában ettől senki ne várjon csodát.
„Ez olyasmi, amit ár nagyon várunk, és meggyőződésünk, hogy előrelépést fog jelenteni – jelentette ki a brit pilóta a Supercars All Stars Eseries aktuális fordulója után, ahol debütáló versenyén 3. helyet szerzett. –
Ugyanakkor ez nem minden, nem hagyatkozhatunk kizárólag a motorra, a karosszériában például még rengeteg időt kell megtalálnunk.
Szóval mindenképpen nagy segítség lesz, de rengeteg tényezőnek kell működnie ahhoz, hogy egy Forma-1-es autó gyors legyen, ez pedig csupán egy a nagyon sok közül.”