Az elmúlt évtizedekben a Forma-1 rengeteget fejlődött a biztonság terén. Már a 80-as években is jóval kevesebb volt a haláleset, mint az előző évtizedben, Ayrton Senna és Roland Ratzenberger tragédiája pedig újabb reformokat hozott. Ennek eredményeként az azóta eltelt majdnem 26 szezonban Jules Bianchi volt az egyetlen, aki közvetlenül F1-es autóval elszenvedett baleset miatt vesztette életét.
Ma már kevésbé veszélyes az agresszív vezetési stílus, még akkor is, ha ebből fakadóan van néhány látványos ütközés. A jelenlegi mezőny két legsikeresebb pilótája, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is rendkívül keményen versenyzett pályafutása elején, a fiatalok közül pedig talán Max Verstappen a legjobb példa erre. Az 1977 és 1983 között, valamint 1990-ben az F1-ben versenyző Bruno Giacomelli azonban úgy véli, az ő idejében a holland pilóta súlyos árat fizetett volna az agresszivitásért.
„Verstappen már legalább háromszor vagy négyszer meghalt volna, ha a 80-as évek autóit vezette volna, azokat, amelyekben én is ültem” – nyilatkozta az Autosportnak. A McLaren, az Alfa Romeo, a Toleman és a Life egykori versenyzője tudja, miről beszél, hiszen
F1-es pályafutása során háromszor is részt vett olyan nagydíjhétvégén, amelyen egy pilóta életét vesztette.
Kétségtelen, hogy a Red Bull versenyzője az első éveiben számos balesetbe keveredett agresszív vezetési stílusa miatt, vagy ha az ütközést meg is úszta, az inkább aktuális ellenfelének volt köszönhető. Mára azonban fejlődött ezen a téren, hiszen ugyan továbbra is a mezőny egyik legkeményebb tagja, de az utolsó másfél szezonban sokkal kiegyensúlyozottabban teljesített, mint korábban.
Giacomelli úgy véli, mivel a sportág sokkal veszélyesebb volt a hőskorban, mint manapság, az akkor szerzett világbajnoki címek értékesebbek. Emiatt két pilóta közül nem feltétlenül azt tartja nagyobbra, aki többször végzett a tabella élén.
„Ha pusztán a számokat nézzük, [Michael] Schumacher hét világbajnoki címet nyert. – mondta. – [Juan Manuel] Fangio pedig csak ötöt, de ő egyrészt különböző autókkal győzött, másrészt egy olyan korban, amikor sokan meghaltak.”
A 67 esztendős expilóta karrierje alatt már sokkal jobb volt a helyzet ezen a téren, ennek ellenére mindig eluralkodott rajta a félelem, amikor balesetet szenvedett. „Abban a pár másodpercben az ember tudatánál van, és az az első gondolata, hogy nem akar megsérülni. Ilyenkor csak annyit tehet, hogy fogja a kormányt, próbál feszes maradni, és várja a becsapódást. Ez a félelem pillanata.”