Mick Schumacher, son of former F1 champion, sits in his father's championship winning Ferrari F2004 during a demonstration ahead of the German Formula One Grand Prix at the Hockenheim racing circuit on July 27, 2019 in Hockenheim, southern Germany. (Photo by Andrej ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Jelenleg nagyon is reális forgatókönyvnek tűnik, hogy Sebastian Vettel az év végén visszavonul a Forma-1-ből. Ha ez megtörténik, 30 év óta először nem lesz német pilóta a mezőnyben. Hacsak Mick Schumacher nem kapja meg a lehetőséget, amire nagybátyja szerint meglehet az esélye.
A Forma-1 németországi népszerűségét egyértelműen Michael Schumachernek köszönheti, aki legsikeresebb éveiben egy szezonban kétszer is képes volt megtölteni a lelátókat szülőföldjén. Noha a sportág iránti érdeklődés 2006-os visszavonulásával visszesett, és 2010-es visszatérésével sem tért vissza a korábbi szintre, abban a szezonban így is hét versenyző képviselte a német színeket.
Sebastian Vettel esetleges visszavonulásával 2021-ben azonban előfordulhat, hogy az 1991-es szezon óta először nem lesz német versenyző a mezőnyben. Lehet, hogy megint egy Schumacher vethet véget az ínségnek?
Vettel elvesztése nemcsak a németeknek, hanem az egész Forma-1-nek nagy érvágás lenne, hiszen mégicsak egy négyszeres világbajnokkal lenne szegényebb a mezőny. Az F1-ben korábban a Jordannel, a Toyotával és a Virgin Racinggel (valamint annak jogutódjával) versenyző Timo Glock „sokként" élte meg Vettel és a Ferrari szakításának bejelentését.
Dráma lenne a német Forma-1-rajongóknak, ha egyáltalán nem lesz német pilóta a mezőnyben. Mindez a televíziós nézettségre is hatással lenne, mivel nem lenne sztárpilóta, akivel foglalkozhatnak"
– nyilatkozta a Rheinische Postnak a napjainkban a DTM-ben versenyző, valamint az RTL F1-es szakértőjeként tevékenykedő pilóta.
Ralf Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher öccse is érzi a visszaesést „Mindig is voltak szakaszok a Forma-1-ben, amelyek során egyes országok erősek voltak ezen a téren – nyilatkozta a német Sport1-nek. – Németországban óriási felhajtás volt a Forma-1 körül, amit egyértelműen a bátyám indított el. Nagyon nagy volt az érdeklődés marketing oldalról, a tévénézők részéről. Ez egy kicsit mostanra megváltozott, már nem érezni ilyesmit."
Szerinte a népszerűség csökkenése nem feltétlenül a német pilóták létszámának csökkenésére, sokkal inkább a sikerek elmaradására vezethető vissza, noha ezzel együtt jó lenne, ha a német utánpótlás is összekapná magát. „Még ha a brit pilóták száma ezt nem is tükrözi, a felhajtás Lewis Hamilton miatt jelenleg nagyon nagy Angliában. Azt gondolom, hogy a folytatásban még ennél is nagyobb lesz.
Németországban azonban a motorsport minden ágazata szenved. Már nyolc éve arról beszélek, hogy nagy a baj.
Ez az egész a gokarttal kezdődik, alig van már pályánk, egyre kevesebb gyerek kezd gokartozni. Ha nem vetem el a magokat, akkor nem nőnek fák. Jelenleg ez történik velünk."
A németek F1-es jelenlétét Vettel visszavonulása esetén pedig nem más állíthatja vissza, mint Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok jelenleg Forma-2-ben versenyző fia.
Mick tavaly már a Ferrarival és az Alfa Romeóval is tesztelt, első szezonjában azonban csak a tizenkettedik lett az összetettben. Ralf Schumacher ezzel együtt úgy érzi, unokaöccse jó úton jár az F1-ben kerüléshez, amihez nem is feltétlenül kell F2-es bajnoki címet nyernie.
„Mick bizonyította, hogy tud vezetni, máskülönben nem lett volna bajnok a Forma-3-ban. Az első éve a Forma-2-ben elfogadható volt, elért pár jó eredményt, és nyert egy versenyt – értékelt Ralf Schumacher. – Ez mind szép és jó, de minden évben újraosztják a lapokat. Most a második szezonját kezdi.”
Nem kell feltétlenül bajnoknak lennie, de nem árt, ha az első ötben, vagy ideális esetben az első háromban végez. Ugyanakkor nem szabad rá túl nagy nyomást helyezni.
Az előjelek eddig jók. Ráadásul a Ferrari juniorja, úgyhogy a lehetőségek nyitva állnak előtte."