Egy Forma-1-es csapatfőnöknek számos feladata van, az egyik legnehezebb ezek közül pedig kétségtelenül a versenyzői közötti harmónia fenntartása. Ez akkkor szokott különösen nehéznek bizonyulni, amikor a két pilóta győzelemért, győzelmekért küzd.
A 2005 óta a Red Bull Racinget irányító Christian Horner a csapattal utolsó négy F1-es szezonját eltöltő David Coulthardnak adott interjúban felelevenítette, hogy mikor veszítette el legutóbb a fejét amiatt, amit pilótái egymással műveltek.
Coulthard egykori csapatfőnöke vezetői képességeit méltatva viccesen megjegyezte, hogy csak egyszer látta őt igazán dühösnek, akkor, amikor nem engedelmeskedett a csapatutasításnak, és nem engdte el az eltérő taktikán levő Mark Webbert. Horner ezután felidézte a legutóbbi alkalmat, amikor nem tudott uralkodni magán. „Azt hiszem, hogy én olyan személyiség vagyok, akiben rakódnak le a dolgok, majd valami kiváltja [a robbanást]. Nagyon ritkán esik meg velem ilyesmi. Legutóbb szerintem Azerbajdzsánban történt meg Max-szal és Daniellel” – utalt a 2018-as Azerbajdzsáni Nagydíjon történtekre, amikor az ötödik helyen haladó Ricciardo telibe trafálta a negyedik pozícióban levő Verstappent a célegyenes végén, ami után mindketten kiestek.
Teljesen elvesztettem a fejem a megbeszélésen. Adrian [Newey] is bent volt a szobában, emlékszem, némileg sokkolta a helyzet.
Ez a két gyerek pedig csak nézett rám, mintha valami nagy ijesztő tanár lennék, vagy ilyesmi. Éppen eldobtak egy csomó pontot a csapatnak. Valószínűleg ez volt a legutóbbi olyan alkalom, amikor túlpörögtem."
Ricciardo még abban az évben bejelentette, hogy 2019-re a Renault-hoz szerződik. Az ausztrál pilóta nem titkolta, hogy tüskét hagyott benne, ahogy a Red Bull a bakui esetet kezelte, mivel úgy érezte, hogy rá hárították a felelősséget.
Hasonló játszódott le a 2010-es Török Nagydíjon, amikor az istálló akkori versenyzői, Sebastian Vettel és Mark Webber ütköztek össze, a Red Bull pedig inkább afelé hajlott, hogy az ausztrál hibázott. Webber a könyvében leírta, hogy ettől az esettől kezdve kezdett egyre kevésbé bízni a csapatban.
Horner az Isztambuli ütközésről is mesélt, 10 év távlatából pedig már úgy véli, inkább Vettel volt okolható a történtekért, szerinte ugyanis nem volt elég türelmes, amikor a versenyben vezető csapattársát támadta.
„Az ember sosem akarja látni, hogy ilyesmit csinálnak a versenyzői. Akkoriban úgy éreztem, hogy Mark nem hagyott elég helyet Sebastiannak, de ugyanakkor meg Sebastian oldalra mozdult. Ha megnézzük, Mark terelte őt a pálya széle felé, de nem unfair módon.
Sebastian egyszerűen kicsit túl mohó volt.
Mindig arra kértük őket, hogy hagyjanak egymásnak helyet. Aznap Sebastiannak kicsit türelmesebbnek kellett volna lennie, akkor elérte volna azt az eredményt, amit akart."