Az autóversenyzésben érdekeltek is segítik a koronavírus elleni küzdelmet: brit F1-es csapatok légzést segítő eszközöket fejlesztettek ki Angliában és Olaszországban, valamint az FIA vezetésével jótékonysági árverést is szerveznek, amely során június 15-22. között különböző relikviák és élmények kerülnek kalapács alá.
Az eddigi legizgalmasabb darabról már beszámoltunk, de a Bajnokok tornája (Race of Champions) szervezői is előrukkoltak egy érdekességgel. Felajánlották azt a RoC Buggyt, amit Michael Schumacher és Sebastian Vettel vezetett a gálaversenyeken.
Érdekesség, hogy Schumacher egyéniben sohasem tudta megnyerni a különböző kategóriák kiválóságait felvonultató tornát, Sebastian Vettellel közösen viszont hatszor is elhódította a Nemzetek Kupáját, a párosuk lényegében verhetetlennek bizonyult.
Schumacher igazi specialista volt a különleges járművel, részben azért, mert bár sokkal jobb a rugózása, ez hasonlított leginkább a nyitott karosszériás formulaautókra.
Az autó elárverezéséből befolyó bevétel a Nemzetközi Vöröskereszt és a Nemzetközi Vörös Félhold mozgalmakhoz kerül. Szintén Schumacherhez köthető egy másik relikvia, az 1998-as Spanyol Nagydíjon viselt overallja és aláöltözete. A német pilóta a 3. helyen ért célba a futamon a két McLaren-Mercedes mögött.
Noha itt most nem F1-es autókról van szó, érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt évek során Schumacher és Ayrton Senna egykori versenyautói rekordösszegekért keltek el. Megkérdeztünk egy amerikai Ferrari-tulajdonost, Bud Moellert, hogy szerinte tartós lesz-e a folyamat.
„El kell ismernünk, hogy az autókkal kapcsolatban a történelem elég jól előirányozza a jövőt. A híres versenyzők autói mindig is drágábbak voltak vagy többet értek, de nagyon nehéz megjósolni, hogy mikor kezd el emelkedni ezeknek az autóknak az értéke. Sok embert ismerek, akik F1-es autót vásároltak, aztán 5-10 éve nem is használják őket, hanem a saját garázsukban állnak. Ők a történelem látványos darabjaiként élvezik az autókat, ami szép és rendben lévő dolog. Ezeket a gépeket viszont versenyzésre tervezték, és én úgy gondolom, vissza kell vinni őket a pályákra. Miért ne adjuk el őket, hogy valaki más is élvezhesse ezt.
Sok szempontból csak használt versenyautókról beszélünk, de a történelem szenzációs részei is. Szerintem az árak továbbra is emelkedni fognak.”
„Nehéz meghatározni, hogy mennyit kellene érnie egy világbajnok által vezetett autónak, amikor egy szezonra összesen 6-8-at építenek belőlük, és ez hogyan viszonyul mondjuk a Ferrari 250 GTO-hoz, amit kiváló pilóták vezettek, de sokukra nem is emlékszünk, az autó viszont 70 millió dollárt ér, és 38 létezett belőle. Ez alapján a Forma-1-es autóknak tízmilliókat kellene érniük, de itt még nem tartunk. Sok sikert annak, aki befektetésnek vásárol ilyesmit, én inkább azt kívánom, hogy olyan pilótához kerüljenek, akik újra pályára lépnek velük.”