Fernando Alonso 2018 végén, négy McLarennél töltött sikertelen szezon után fordított hátat a Forma-1-nek, de az ajtót nem zárta be végleg, az utóbbi másfél évben többször is kilátásba helyezte, hogy a megfelelő feltételek mellett visszatérhet a királykategóriába. A visszatérés ideje a jelek szerint most jött el, egybehangzó külföldi sajtóértesülések szerint ugyanis a kétszeres világbajnok szerződtetését hamarosan bejelenti a Renault, amely istállónál a spanyol 2003 és 2006 között, valamint 2008-ban és 2009-ben versenyzett.
A Corriere della Serától a Marcán, az ESPN-en és a BBC-n át az Autosportig több külföldi sajtóorgánum is arról számolt be, hogy
értesülései szerint Alonso megegyezett a Renault-val arról, hogy 2021-től Daniel Ricciardót váltja az enstone-iaknál. A megállapodást már szerdán bejelenthetik.
„Az információim szerint a Renault szerdán tervez bejelentést tenni. A verseny után Cyril Abiteboul [a Renault csapatfőnöke] azt mondta azoknak a veterán szerelőknek, akik már több mint 15 éve a csapattal vannak, hogy már dolgoztak együtt azzal a pilótával, akit a következő szezonra szerződtetnek" – jelentette Noemí de Miguel spanyol újságíró a Twitteren.
Abiteboul szavai abból a szempontból mindenképpen meglepetésként hatnak, hogy nemrég kijelentette, nem Alonso az a pilóta, akit az év végén a McLarenhez távozó Daniel Ricciardo helyére keresnek, ellenben ha a Ferrarit elhagyó Sebastian Vettel motivációt érez magában ahhoz, hogy 2021-ben is versenyezzen, az felkeltheti az érdeklődésüket.
A jelek szerint azonban mégis az idén júliusban 39. életévét betöltő spanyol lesz a befutó, aki ezzel legnagyobb sikerei színhelyére térne vissza, hiszen 2005-ben és 2006-ban világbajnok lett a csapattal. Miután mclarenes karrierje nem hozta meg a várt sikereket, a Triple Crownra kezdett koncentrálni, tavaly az Indy 500-on és sportautó-versenyeken indult, az idén pedig életében először részt vett a Dakar-ralin. Ami a visszatérést illeti, eredetileg a 2021-es szabályváltozásokat jelölte meg, mint lehetséges időpontot, a koronavírus-járvány miatt a reformokat azonban 2022-re halasztották, noha a mezőnyt elméletben összébb húzó költségplafont már jövőre bevezetik.