A Renault-tól tavaly eltanácsolt Nico Hülkenberg F1-es visszatérése a Brit Nagydíj eddigi legfontosabb fejleménye, még akkor is, ha a német versenyző csak beugróként szerepel a dobogóra is esélyes Racing Point színeiben.
Hülkenberg a koronavírusos Sergio Pérez helyére ült be a rózsaszín autóba, nyolc hónap, az előszezoni tesztelés és az első három nagydíjhétvége kihagyása után.
Nem Hülkenberg volt az elsőszámú jelölt a feladatra, mert a Racing Point elsősorban a Mercedes tartalékpilótáira, Stoffel Vandoorne-ra és Esteban Gutiérrezre támaszkodik. A belga versenyző viszont a hétvégén nincs Silverstone-ban, mert a Formula E-szezon lezárására készül Berlinben, a mexikói pilóta pedig alulmaradt a Hülkenberg mellett szóló érvekkel szemben.
Nico sokkal jobban ismeri a csapatot Estebannál. Mindössze egy napunk volt Checo teszteredménye és aközött, hogy valakinek vezetnie kell az autót
– összegzett Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke a Sky Sports műsorában. – Kulcsfontosságú volt a számunkra, hogy találjunk valakit, aki megérti a csapat működését. Nico sokáig velünk volt, ismeri a mérnököket, járt már a szimulátorunkban, tudja, hogyan üzemelünk, és ez elengedhetetlen, hogy gyorsan felvegye a tempót.”
Hülkenberg korábban valóban versenyzett a silverstone-i istállónál, amikor azt még Force Indiának hívták. 2011-ben tesztpilóta volt, 2012-ben versenyzői ülést is kapott, majd egy sauberes kitérő után 2014-2016 között ismét az akkor még indiai kézben lévő alakulatot erősítette, Pérez csapattársa is volt, mielőtt a Renault-hoz szegődött.
Ilyen pedigrével kézenfekvőnek tűnik, hogy az egyébként a Nürburgringre, egy sportautó-versenyre tartó Hülkenberg ugorjon be a csapathoz, de Szafnauer elárulta, egyáltalán nem volt egyszerű feladat ilyen rövid határidővel tető alá hozni az együttműködést.
„Először is, meg kellett találnunk Hülkenberget, aztán rá kellett vennünk, hogy vállalja ezt el, ami nem volt túl nehéz, mert hajlott rá, utána pedig le kellett futtatnunk a folyamatot, hogy megbizonyosodjunk, őt nem fertőzte meg a vírus” – magyarázta a szakember.
„Másodsorban, ki kellett váltani a szuperlicencét, szerződést kellett kötni vele, aztán azt be kellett küldeni a szerződéseket vizsgáló bizottságnak. Ezen felül, egy kissé meg kell értenie az autó működését, a kormánykerék [kapcsolóit]. Délelőtt tartottunk neki egy 45 perces szimulátoros edzést, meglátjuk, mire megy ezzel.”
Kérdésre válaszolva Szafnauer elmondta, nem tartja kizártnak, hogy Hülkenberg pont most szerzi majd meg F1-es pályafutása első dobogós helyét, úgy vélte, ez ironikus lenne, tekintettel a körülményekre. A német pilóta az első szabadedzést a 9. helyen zárta, elsőre fél másodperccel bizonyult lassabbnak Lance Strollnál, ami nem behozhatatlan lemaradás.