Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel a Hungaroringen megpróbálta magát távol tartani az Aston Martinnal kapcsolatos pletykáktól, de a csütörtöki sajtótájékoztatón kiderült, hogy mozgolódás van a háttérben.

A Stájer Nagydíj után a német sajtóban megjelent, hogy Sebastian Vettel a Racing Pointhoz igazolhat a 2021-es szezonra, ahol immáron az Aston Martin színeiben folytathatja a pályafutását. Az értesülések arról szóltak, hogy a négyszeres világbajnok Sergio Pérez helyére érkezhet, de az is felmerült, hogy a tulajdonosi konzorciumot vezető Lawrence Stroll fia, Lance adja át az ülését.

A Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a Racing Point mindkét pilótája kényelmetlen helyzetbe került, csak annyit tudtak mondani, hogy szeretnék a csapat színeiben folytatni, de egyikük sem tudta biztosan kijelenteni, hogy ez így is lesz. Nem sokkal később Vettel is sorra került, nagyon óvatosan kezelte a kérdést, de adott táptalajt a további spekulációknak.

Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, DHL
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, DHL, Volvo
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 táblák
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, Aramco
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 táblák
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, konténerek
Forma-1, Magyar Nagydíj, COVID-19 tábla, Red Bull Racing szerelő, Mobil 1 logo
Forma-1, Magyar Nagydíj, Pirelli depó
Forma-1, Magyar Nagydíj, COVID-19 tábla, Red Bull Racing szerelő
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, konténer
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 tábla
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 tábla
Forma-1, Magyar Nagydíj, Haas F1 Team
Forma-1, Magyar Nagydíj, Haas F1 Team
Forma-1, Magyar Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Red Bull Racing szerelő, Racing Point szerelők
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Xevi Pujolar, Ruth Buscombe, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1, Magyar Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Xevi Pujolar, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, üres lelátó
Forma-1, Magyar Nagydíj, Super Gold, üres lelátó
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj, kerékcsere
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj kerékcsere

„A pletykákat jó okkal hívják így. Csupán néhány nap telt el Ausztria óta, nem sok változás történt. A tény az, hogy nincs újdonság. Most mindenki a Racing Pointról beszél, meggyőző teljesítményt nyújtottak az első két versenyen, velem kapcsolatban viszont nincs hír. Egy hét alatt semmi sem változott."

„Legutóbb azt mondtam, hogy talán szükség lesz némi időre elsősorban magam miatt, hogy a helyes döntést hozzam meg. Ha lesz mit bejelenteni, akkor meg fogjuk találni az arra alkalmas időpontot. Egyelőre minden nyitott, lehet, hogy vezetek jövőre, az is lehet, hogy nem, talán visszajövök vagy a továbbiakban nem versenyzem, és valami mást csinálok. Nem tudom.”

A sajtótájékoztatóra akkreditált riporterek azonban nem hagyták annyiban, de Vettel kitérő választ adott arra vonatkozóan, hogy az Aston Martin jelenti-e az utolsó mentsvárat a jövő évi szereplésével kapcsolatban. Azt tagadta, hogy csalódásként élte meg a Red Bull részéről érkező elutasítást, és azt sem erősítette meg, hogy Toto Wolff közvetít az Aston Martin tulajdonosai és közte.

Akkor viszont látszólag elárulta magát, amikor a Reuters tudósítója arról kérdezte, hogy készen áll-e a Racing Point egyik ülése abban az esetben, ha az érdekelné őt.

Vettel nagy név lehet az Aston Martin számára Forrás: Getty Images/Ker Robertson

„Ezt már megválaszoltam, nem? Nagyjából igen. Nem emlékszem, hogy elsőre mit mondtam! – nevetett. – Egyelőre beszélgetünk. A múlt héten elmondtam, hogy beszéltem például a Renault-val, de ezek csak beszélgetések. Egy későbbi szakaszban bárkivel konkrétabban lehetne egyeztetni, de egyelőre az az igazság, hogy nincs mit bejelenteni és csak felületes beszélgetések zajlanak.”

Vettelből ezen a ponton sikerült némi reakciót kihúzni az Aston Martinnal kapcsolatban, és az eredeti sztorit közlő Bild szerzője, Lennart Wermke igen agyafúrt kérdéssel próbálta még inkább csapdába csalni honfitársát. Vettel viszont átlátott a szitán, amikor arról kérdezték, hogy melyik a kedvenc autója a James Bond filmekből, arra célozva, hogy a 007-es „hivatalos” autója általában Aston Martin. Vettel résen volt, és kihasználta, hogy ez nem mindig volt így.

– somolygott a maszk alatt, utalva a BMW Z8-asra, ami „A világ nem elég” című filmben szerepelt. – Összességében nem az a kedvenc autóm, de szerintem elég menő volt. Nem tudom, miért erre emlékszem, talán inkább a Bond lányra kellene, de az autót kettészelték, és sokkolt, hogy az egy igazi autó volt. Talán ez ugrik be elsőként.”

Pusztán pénzért nem marad

Vettel később interjút adott a Sky brit, német és olasz műsorának is, honfitársainak kijelentette, továbbra sem a pénz motiválja a pályafutása folytatásával kapcsolatban.

A Racing Point a vártnál versenyképesebb, de kérdés, hogy hosszabb távon mire lehet jó egy Mercedes-másolat Forrás: Motorsport Images/Mark Sutton

„Ahogy már korábban elmondtam, a megfelelő feltételek esetén érdekel a folytatás. Ha nem azok, akkor nem olyan ember vagyok, aki itt akar lenni csak azért, hogy keressen még némi pénzt. Sohasem ez volt a motivációm, és soha nem is lesz az. Remélem, hogy a helyes döntést fogom meghozni saját magam számára. Amint ez megszületik, a bejelentés sem tart majd sokáig.”

Az olasz riporternek viccelve azt mondta, 50-50 százalék az esély a maradására.

„Az az igazság, hogy nincs előttem aláírható szerződés, a jövő évre vonatkozóan még nem írtam alá semmit – jelentette ki. – Ez még nincs olyan közel, mint ahogy Ön gondolja. Ha így lenne, elmondanám vagy lehet, hogy nem! Nem hiszem, hogy a következő néhány nap során megtörténik, eltart majd egy ideig, hogy letisztuljon a kép, és kiderüljön, hogy mi a helyzet. Nekem is kell majd némi idő, hogy megvizsgáljam, ez tetszik-e nekem vagy sem.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!