A Ferrari ünnepének szánt Toszkán Nagydíj előtt a jövőre Aston Martin néven induló Racing Point bejelentette, hogy az olasz istállótól eltanácsolt Sebastian Vettel lesz az egyik versenyzőjük a távozó Sergio Pérez helyén.
A csapat F1-es léptékkel mérve egyelőre kicsi, de a tavalyi Mercedesről lemásolt autójuk versenyképes, és Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint Vettel érkezése megtöltheti tartalommal a központjukban zajló beruházásokat is.
Nem minden nap és nem minden évben történik meg, hogy komolyan megfontolhassuk, mihez kezdjünk
– jelentette ki a Sky Sports műsorában. – Az a szándékunk, hogy előrébb mozdítsuk a csapatot, Silverstone-ban sok pénzt költünk, hogy felhúzzuk az infrastruktúrát arra a szintre, ahol lennie kell, és remélhetőleg Sebastian magával hozza az összes tapasztalatot, amit a négy világbajnoki címe és az 53 futamgyőzelme révén szerzett. Várjuk már, hogy tanuljunk tőle.”
Szafnauer Mugellóban többször is említette, hogy komoly építkezés zajlik a csapat silverstone-i bázisán, ebből várhatóan Vettel is profitálni tud. Az amerikai szakember nem volt hajlandó a szerződés részleteiről beszélni, de azt elmondta, hogy több évre szól.
„Sok dolog már a helyére került, nagyszerű aerodinamikai fejlesztőcsoportunk van, augusztus végén kezdett működni az új CFD fejlesztő klaszterünk, ezáltal jelentősen növekedett a CFD-kapacitásunk. Korszerű szimulátor [beszerzésével] is foglalkozunk és 2022 augusztusára megépül az új gyárunk is. Ez mind folyamatban van.”
Nagy a mozgás a Racing Point háza táján, bár a versenyzőpáros idén még változatlan maradt, a csapat elkezdte használni a Mercedes szélcsatornáját és az idei autójuk bevallottan a világbajnoki címvédő koncepcióját követi. Ez galibát is okozott, mert a Renault óvása nyomán végül 15 pontot levontak a Racing Pointtól és 400 ezer eurós büntetést is kaptak, de Szafnauer szerint az idő nekik dolgozik.
„A változás mindig nehéz, de most már jó anyagi helyzetben vagyunk, bővítjük a csapatot és a költségplafon megjelenése is segít majd nekünk, hogy versenyképesebbé váljunk. Mi jócskán a plafon alatt vagyunk, az ellenfeleink e téren remélhetőleg közelebb kerülnek majd hozzánk. Sohasem könnyű a felfordulás, még akkor sem, ha bővülünk, ami szerintem könnyebb, mint leépíteni.”
Miután az F1-es pilótapiac lecsendesedni látszik, a figyelem a menedzserekre és műszaki szakemberekre irányul. A Racefans.net tudósítója, Dieter Rencken arról írt a Twitter-csatornáján, hogy Szafnauer a Williamsnél folytathatja a pályafutását, ezzel a Mercedes érdekkörében marad, a helyére pedig a német gyártó korábbi motorfőnöke, Andy Cowell érkezhet.
Pletykák merültek fel azzal kapcsolatban is, hogy az Aston Martin márka kedvelője és a Valkyrie hiperautó tervezője, Adrian Newey is átnyergelhet az egyre erősödő csapathoz, de Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója gyorsan rövidre zárta a kérdést. „Adriant mindenképpen szerződés köti hozzánk – mondta a német Sport1-nak. – Nemrég tesztelhetett egy ritka Aston Martint, amiért köszönetet mondott [Lawrence] Strollnak. Semmi több.”