Lezárul egy korszak a Forma-1-ben a hétvégén zajló Olasz Nagydíjon, ez lesz az utolsó versenyhétvége a sportág történetében, amelyen a Williams Racinget alapító Williams-család képviseli a csapatot. A Williams néhány nappal ezelőttig az utolsó olyan istálló volt a Forma-1-ben, ami az alapító és családja irányítása alatt állt, de a Belga Nagydíj előtt bejelentették, hogy az amerikai, Dorilton Capital nevű befektetési alapkezelő tulajdonába kerül.
A Williams azonban bejelentette, hogy a hétvégén zajló Olasz Nagydíj után Claire Williams lemond a csapatfőnök-helyettesi pozícióról, és átadja az istálló irányítását. A Williams-család 43 év alatt 739 nagydíjon állt rajthoz, az első versenyük az 1977-es Spanyol Nagydíj volt Jaramában. A csapat eddig 114 nagydíjat nyert meg, 128 pole pozíciót szerzett és 133 leggyorsabb kör fűződik a csapathoz,
összesen 9 konstruktőri és 7 egyéni világbajnoki címet tudhatnak magukénak. A márka a harmadik legrégebbi név a Forma-1 történetében a Ferrari és a McLaren mögött.
A csapatot alapító Sir Frank Williams 2013-ig vett részt az istálló napi szintű működésében, azóta lánya, Claire irányította a csapatot. A pályán komolyabb sikereket ekkor már nem értek el, de az utolsó független csapatként az is siker volt, hogy a Williams tartotta magát, igaz, már csak a mezőny végén. Idén viszont már nem volt tovább, új tulajdonost kellett keresni.
„Úgy döntöttem, hogy lemondok, hogy új tulajdonosként a Dorilton tiszta lappal kezdhessen. Nem volt könnyű döntés, de úgy gondolom, ez minden érdekelt számára helyes” – áll a Williams közleményében. Az alapító lánya azt mondta, hálás azért, mert a csapattal együtt nőhetett fel, de
a továbbiakban több időt akar a családjával tölteni.
„Köszönöm a Dorilton támogatását és a döntésem elfogadását – tette hozzá, és köszönetet mondott a szurkolóknak, valamint édesapjának is a csapatért, a sportágért és a családjáért tett erőfeszítéseiért.
Az egész család távozása kapcsán Williams azt mondta, megfelelőnek érzik az időzítést, mert biztosították a csapat jövőjét. „Több, mint négy évtizede részesei vagyunk a sportágnak, hihetetlenül büszkék vagyunk az eredményeinkre és az örökségünkre.
Mindig is azért csináltuk ezt, mert imádtunk versenyezni, úgyhogy ez nem volt könnyű döntés, családként sokat rágódtunk rajta.”
Williams szerint a Dorilton támogatta a családot, hogy folytassák a munkát, ők viszont úgy vélik, hogy jó kezekben él tovább a családjuk neve. Hozzátette, most ugyan családi vállalkozásként véget ér a Williams története, de új korszak kezdődik a Williams Racing számára.
„Frank és a Williams-család nevében elmondanám, hihetetlenül hálásak és megtiszteltek vagyunk az az évek során nekünk nyújtott támogatásért a paddockban lévő barátainknak és a rajongóinknak. Az embereknek, akik a Williamsnél dolgoztak a múltban és jelenleg is. Ők igazi harcosok, együtt csináltuk ezt meg, és minden jót kívánunk nekik. A Forma-1 nagyon sokáig az életünk volt, és most ideje, hogy az életünk új fejezete kezdődjön.”
Matthew Savage, a Dorilton Capital és a Williams Grand Prix Engineering elnöke kijelentette, teljes mértékben támogatják Claire és a család döntését, méltatta a leköszönő csapatfőnök-helyettest, köszönetet mondott az alapítónak, és kifejezte, büszkék folytatni a csapat történetét.
Nem sokkal a család lemondásának bejelentése után a Williams újabb közleményt adott ki, ebben megerősítették, hogy Matthew Savage, a Dorilton Capital elnöke, Darren Fultz, a vállalat társalapító-vezérigazgatója és az Eden Rock Group ügyvezetője, a korábbi autóversenyző James Matthews alkotja az új igazgatótanácsot. Matthews 1994-ben megnyerte a brit Formula-Renault bajnokságot, civilben Pippa Middleton férje, vagyis Vilmos herceg feleségének sógora.
„Az új igazgatótanács elismeri és értékeli a Williams örökségének és kultúrájának jelentőségét, azon fog dolgozni, hogy a felsővezetéssel közösen ismét versenyképessé tegyék a csapatot.”