Idei sikertelensége ellenére Sebastian Vettel a Forma-1 egyik központi figurája, a közvéleményt elsősorban az foglalkoztatja, hogy folytatódik-e a négyszeres világbajnok pályafutása, és ha igen, akkor melyik csapatnál. Vettel többször is leszögezte, hogy nem akar a középmezőnyben rostokolni, csak versenyképes istállók ajánlatai érdeklik, ezt ismét nyomatékosította.
„Nem igazán érdekel, hogy olyan csapattal szerződjek le, ami nincs olyan helyzetben, hogy küzdjön valamiért, amiért küzdeni érdemes, és nem tart megfelelő irányba a jövőre nézve – idézte Vettelt az Autosport. – Úgy gondolom,
a ’22-es szabályok is nagy bizonytalanságot okoznak. Nyilvánvalóan sok csapat reménykedik abban, hogy sok dolog megváltozhat.
Vettel szerint várni kell még, mire letisztul a helyzete, de azt ígérte, amint beszámolhat a jövőjét érintő hírekről, megteszi azt. Azt már elárulta, bár tárt karokkal várják a Le Mans-i 24 órás versenyre, ő egyelőre a Forma-1-re összpontosít. „E téren eddig nem vizsgáltam meg alternatívákat” – mondta.
Bár a közösségi médiában sokan viccelnek, hogy a Ferrari jobban járna, ha Vettel lenne a csapat stratégája, a négyszeres világbajnok egyelőre maradna a versenyzésnél, nem akar csapattulajdonos lenni, de
a jövőre nézve nem zárta ki, hogy más minőségben is szerepet vállal a Forma-1-ben.
„Nem tudom, nem hiszem, hogy pontos választ tudok adni, a pontos munkakörtől és a kihívástól függ. Nagyon szenvedélyes vagyok a sportág iránt, sokat is tudok róla, úgyhogy majd az idő megmondja, de egy egyelőre inkább az autóban látom magamat, mint azon kívül.”
Vettelről közismert, hogy nagy rajongója a Forma-1 történetének, és ennek egy szelete hamarosan akár a garázsában is állhat, miután a Sport Bild információja szerint a német pilóta megvásárolta az F1 egyik legfejlettebb versenyautója, a Williams-Renault FW14B egyik példányát. A „vörös ötöst” Nigel Mansell hajtotta, a Hungaroringen lett vele világbajnok 1992-ben.
A legendás autót Adrian Newey tervezte, eredetileg 3,5 literes, V10-es motor hajtotta, félautomata sebességváltója, aktív felfüggesztése, kipörgésgátlója és ABS-e révén igazi technológiai mérföldkő a sportág történetében. Az autóból összesen 6 példány épült, az egyiket tavaly 3,02 millió euróért árverezték el.
„A vörös ötös nagyon felkeltette az érdeklődésemet, ez az autó igazi ikon a számomra, és 5-ös a rajtszáma, ahogy az enyém is” – idézte a lap a német pilótát. Vettel gyűjteményében több motorkerékpár és egyebek mellett Luciano Pavarotti egykori Ferrari F40-ese is megtalálható.