Vágólapra másolva!
Több nagy baleset is történt a Forma-1-es Toszkán Nagydíjon. A legnagyobb bukást a hetedik körben láthattuk, a résztvevők véleménye szerint pedig mindannyian szerencsések, hogy egy darabban szálltak ki a roncsokból.

Több óriási baleset is történt az első Toszkán Nagydíjon, amelyek közül az első után elég volt pályára küldeni a biztonsági autót, a második és a harmadik után azonban piros zászlóval félbe kellett szakítani a versenyt. A három esetből a másodikban tört össze a legtöbb autó, és ez az egyetlen, amelyiket a verseny után kivizsgálják a felügyelők, az ütközésbe belekeveredők közül Kevin Magnussent és Nicholas Latifit idézték be, az azt megúszók közül pedig Danyiil Kvjatnak van jelenése a felügyelői irodában.

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Nicholas Todt, Charlotte Sine, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Jean Todt, John Elkann
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Laurent Mekies, John Elkann, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-3, Mugello, Oscar Piastri, Prema
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-3, Mugello, Oscar Piastri, Mark Webber
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mark Webber, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-2, Mugello, sprintfutam, rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, szurkolók
Forma-1, John Elkann, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Ferrari logo
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajtrács
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, John Elkann, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Chase Carey
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Andrea Bocelli
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Angela Cullen
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mercedes-AMG GT R
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset, Romain Grosjean, Haas, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, George Russell, Williams, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj rajt, Red Bull Racing, Aston Martin logo
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Romain Grosjean, Sebastian Vettel, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, Andreas Seidl, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, pályamunkások
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Charles Leclerc
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault, Valtteri Bottas, Mercedes, Pirelli
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj, kockás zászló
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing, kockás zászló
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Alexander Albon, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Red Bull Racing

Az első rajt után történt bukásban Max Verstappen és Pierre Gasly versenye ért véget. Utóbbi az egyes kanyar után szendvicsbe került Kimi Räikkönen és Romain Grosjean között, a három autó összeérése után pedig az Alfa Romeo kiütötte a motorjával küzdő hollandot. „Egyszerűen az autó nem tudott üresbe váltani, a felvezető körön be is kapcsolt a lefulladásgátló. Jól kaptam el az indulást, bementem Lewis mellé. Valtterinél is jobb volt a rajtom, de amint elértem a padlógázt, ugyanaz a probléma jött elő, ami Monzában is" – nyilatkozta Verstappen, akinek az autóját még a rajtrácson is szerelni kellett.

A Red Bull versenyzője nem nagyon akart a balesettel foglalkozni, mondván az egésznek a motorhiba volt azoka, alap esetben nem is kellett volna ott legyen, ahol volt.

„Nem volt motorerőm, ettől pedig a mezőny sűrűjébe kerültem, ahol már könnyű belekeveredni egy balesetbe. Nem is tudom, hogy mi történt. Eleve nem is kellett volna ilyen helyzetbe kerülnünk. Igazán frusztráló, hogy ismét nem fejeztük be a versenyt, de ez van. Nagyon nem vagyok boldog jelenleg, de már nem tudok változtatni azon, ami történt."

Gasly úgy összegzett, hogy túl sok autó került egy helyre a pályán, ő pedig az Alfa és a Haas közé szorulva már nem tudott mit tenni. A sportfelügyelők versenybalesetnek minősítették az ütközést.

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Nicholas Todt, Charlotte Sine, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Jean Todt, John Elkann
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Laurent Mekies, John Elkann, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-3, Mugello, Oscar Piastri, Prema
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-3, Mugello, Oscar Piastri, Mark Webber
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mark Webber, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-2, Mugello, sprintfutam, rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, szurkolók
Forma-1, John Elkann, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Ferrari logo
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajtrács
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, John Elkann, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Chase Carey
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Andrea Bocelli
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Angela Cullen
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mercedes-AMG GT R
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset, Romain Grosjean, Haas, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, baleset, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, George Russell, Williams, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Toszkán Nagydíj rajt, Red Bull Racing, Aston Martin logo
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj rajt
Forma-1, Romain Grosjean, Sebastian Vettel, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, Andreas Seidl, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, pályamunkások
Forma-1, Toszkán Nagydíj, rajt, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Charles Leclerc
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault, Valtteri Bottas, Mercedes, Pirelli
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj, kockás zászló
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing, kockás zászló
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Alexander Albon, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Red Bull Racing

Néhány mérettel előrébb egy különálló koccanás is történt, Carlos Sainz Lance Strollal ért össze, amitől megpördült, Sebastian Vettel pedig nekiment a McLarennek. „Jó rajtom volt, a Racing Point ellen csatáztam, egymás mellett voltunk, egy nagyon kicsit összeértünk, én pedig elveszítettem az uralmat az autó felett. Nem voltunk gyorsak egész hétvégén, ezért kockáztatni kellett" – nyilatkozta Sainz erről az esetről, majd rátért a biztonsági autós újraindításnál történtekre.

A klasszikus ráfutásos balesetben Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Sainz és Kevin Magnussen estek ki. „Nem néztem meg minden előttem levő fedélzeti kamerás felvételét, de

– ecsetelte Magnussen a történteket. – Nem tudom biztosan, hogy mi történt, de hirtelen az előttem levők elindultak, és pár másodpercig teljes gázzal haladtunk. Aztán fékeztek, és nekem, valamint a mögöttem jövőknek is fékeznie kellett. Végül valaki már nem tudott reagálni és jött a baleset. Az ilyesmit el akarjuk kerülni a jövőben."

Miután kiment a biztonsági autó, többen is az előttük levőnek rohantak

„Az emberek elkezdték nyomni a gázt. Az utolsó dolog, amit láttam, hogy Magnussen teljesen megállt előttem – mondta már Giovinazzi. – Megpróbáltam elkerülni, de ott volt, én pedig padlógázzal érkeztem. Nagyon veszélyes manőver volt. Nagyon frusztrált vagyok, különösen amiatt, mert az első kör után feljöttem a tizennegyedik helyre, onnan pedig bármi megtörténhet. Nagyon veszélyes volt, meg kell néznünk, hogy min változtathatunk a jövőben."

– utalt arra Latifi, hogy Bottas érthető módon kivárt az elindulással, ahogy azt tették a Forma-3-as és a Forma-2-es mezőny tagjai is a hétvége során. – A mezőny közepétől a végéig a harmonika hatás miatt egy kicsit mindig nehezebb megítélni az ilyen helyzetet. Már az utolsó kanyar előtti egyenesben úgy tűnt, hogy a körülöttem levők versenytempóban mennek, úgyhogy én is nyomtam. Már az utolsó kanyar közepén majdnem nekimentem Kevinnek. Utána megint összetorlódtunk, majd úgy tűnt, hogy mindenki ismét elindul."

Sainz felhívta rá a figyelmet, hogy olcsón megúszták az egészet, mivel az autók tempója miatt akár sérülés vagy még rosszabb is történhetett volna.

„Ijesztő baleset volt, azon a ponton 300 körüli tempóval megyünk. Valószínűleg mindenki azt hitte előttem, hogy már megy a verseny, de hirtelen már nem ez volt a helyzett és mindenki elkezdett fékezni. Mire megláttam ezt, már túl késő volt és jött a baleset."

Komoly baj is történhetett volna

„Meg kell vizsgálnunk, hogy mi történt, mert nagyon gyorsan megyünk a célegyenesben. Sokkal rosszabb vége is lehetett volna a balesetnek, például ha valaki az oldalára borul, én pedig telibe találom – mondta Sainz. – Tanulnunk kell ebből az esetből, mert nem túl jó érzés kétszáznyolcvannál szembe találni magam három, szinte egy helyben álló autóval."

Senkit sem büntettek

Órákon át tartó vizsgálódás után a sportfelügyelők végül senkit sem büntettek meg az újraindításnál történt balesetért, viszont 12 pilótát figyelmeztetésben részesítettek. Név szerint Kevin Magnussent, Antonio Giovinazzit, Nicholas Latifit, Carlos Sainzot, Danyiil Kvjatot, Alexander Albont, Lance Strollt, Daniel Ricciardót, Sergio Pérezt, Lando Norrist, Esteban Ocont és George Russellt. Büntetést azért nem kapott egy versenyző sem, mert senki nem okolható „teljes egészében vagy túlnyomórészben” a balesetért.

Az indoklásban az áll, hogy a balesetet ezen versenyzők „inkonzisztens” gáz- illetve fékpedál kezelése okozta az utolsó kanyarból kifelé és a célegyenesben. Magyarán ezek a versenyzők többször gyorsítottak, illetve lassítottak az újraindítás előtt. A felügyelők elismerték, hogy a célvonal távolsága az utolsó kanyartól trükkössé tette az újraindítást, és tisztában vannak vele, hogy minden versenyző a legelőnyösebb pozícióba akar kerülni, valamint csak követi az előtte haladó mozgását, a jövőben mégis óvatosságra intenek a hasonló szituációkban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!