Fernando Alonso másfél éves kihagyás után Barcelonában vezetett ismét aktuális Forma-1-es autót, amikor az idei Renault-val gurult pályára egy filmes nap keretein belül. A kétszeres világbajnok a szabályok értelmében nem tehetett meg 100 km-nél többet, így csak 21 kör jutott neki, azok is a Pirelli extra kemény keverékű bemutatógumijain, annyit azonban így is képes volt leszűrni, hogy a franciák idei autója valóban egészen jóra sikeredett, valamint az erőforrás is fejlődött ahhoz képest, mint amit még a McLarennél tapasztalt.
A teszt célja a kezdetektől fogva nem is lehetett más, mint hogy segítse elmúlt hetekben megkezdett összeszokását a csapattal, így a legfontosabb nem a köridők hajszolása volt. „A nap nagy része a filmezésről szólt, drónok repkedtek a pálya felett. Ezzel egyidőben pedig a csapattal való közös munka volt terítéken, megtenni pár kört, kényelmesen érezni magam az ülésben, a kormánnyal és pedálokkal. Ezek mind a következő évre való készülés jegyében zajlottak, mivel a télen nagyon kevés időnk lesz. Ezek voltak az első lépéseink" – nyilatkozta a spanyol a csapat által közzétett kérdezz-felelekben.
Ezzel együtt amennyire csak lehetett, Alonso a Renault RS20-ról is igyekezett információkat gyűjteni, hiszen ennek az autónak a továbbfejlesztett változatát fogja vezetni jövőre. A kétszeres világbajnok visszajelzései igazolták a franciák utóbbi időben a pályán mutatott teljesítményét.
Az autó kellemes meglepetés volt. Tudtuk, hogy a kocsi jól teljesített az elmúlt pár versenyen, én is éreztem, hogy jó a tapadása és van benne potenciál
– dicsért a spanyol. – Legutóbb 2018-ban vezettem Renault-motort, és előrelépést tapasztaltam az erőforrással, ami igen fontos. Minden jónak érződött, ugyanakkor nem tudtam kiaknázni az autó teljesítményét, mert még nem vettem fel teljesen a tempót. De elégedett vagyok a nappal."
Amíg a barcelonai forgatás tovább segítette a visszaszokásban, magába a csapatba nem is igazán kell beilleszkednie, hiszen sokan még ma is ott vannak azok közül, akikkel legutóbb 2009-ben dolgozott együtt. „Már a [visszatérés utáni] első napon otthon éreztem magam. Van ez az atmoszféra Enstone-ban és ebben a csapatban, hogy minden olyan egyszerű és logikus, amit csinálnak.
Kényelmesen érzem magam a Renault-nál. Sok ma itt dolgozó alkalmazott szerelő volt az én időmben, amikor pedig az ember ismerős arcokkal találkozik, minden egy kicsit könnyebb."
Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke a gyári csapatként való 2016-os visszatérés óta szerzett első dobogós helyezés után elárulta, hogy Alonso a verseny előtt, alatt és után is írt neki, mivel már most a lehető legjobban részt vesz az istálló életében. A spanyol pilóta megerősítette, hogy az Eifel Nagydíj leintése után küldött gratuláló üzenetet, de gondosan odafigyelt rá, hogy ne igyon előre a medve bőrére.
„Minden versenyt nézek, részt veszek a hétvégéken, még ha távolról is. Minden egyes kört követek. Megérdemelt volt a dobogó, végre. Annyira örülök a csapat miatt. Cyril egy kicsit aggódhat a tetkó miatt, de amúgy fantasztikus pillanat volt – utalt Daniel Ricciardo és Abiteboul fogadására. – Az üzenettel megvártam az utolsó kört. Megírtam előre, majd a küldés gombon tartottam az ujjamat addig, amíg Daniel át nem szelte a célvonalat. Nem akartam balszerencsét hozni rájuk azzal, hogy azelőtt elküldöm."
Abiteboul szerint Alonso olyan, mint egy vérszagot fogott cápa, aki a vasárnapi dobogó után feltehetően még éhesebb lett. A spanyol azonban nem így látja ezt, szerinte ezelőtt és ezután is ugyanúgy tisztában van vele, hogy mit érhet el a Renault-val. „Ugyanolyan vagyok ezután a vasárnap után is, mint előtte.
Tudom, hogy mire képes a csapat, és hogy jók a kilátások a jövőre nézve.
Ennek a dobogós helyezésnek össze kellett jönnie. A legfontosabb most az, hogy kövessük ezt a trendet, megtartsuk a lendületet a következő évre és különösen 2022-re. Szerintem tudjuk, hogy miként vigyük véghez ezt."