Új csúcsmodellt készítettek az Alfa Romeo Giulia kortárs szériájából, amit az 1965-ös Giulia GTA inspirált, és a jelenleg is gyártásban lévő Giulia Sprint GT leszármazottja. Az alapja a Giulia Quadrifoglio, 540 lóerős, 2,9 literes, V6-os biturbo motor hajtja, a GTAm változat további 100 kg-os súlycsökkentésen ment át, így 2,82 kg/lóerős aránnyal büszkélkedhet.
Ilyen teljesítmény szakszerű hasznosításához képzett pilóták kellenek, az Alfa Romeo ezért az F1-es csapat versenyzőit kérték fel, hogy visszajelzéseket adjanak a baloccói tesztpályán. A gyártó által kiadott videó szerint Kimi Räikkönen ezúttal sem volt túl beszédes, de Antonio Giovinazzihoz hasonlóan ő sem bánt kesztyűs kézzel a sportlimuzinnal.
Az alapmodellt a Sauber Engineering fejlesztette tovább, elsősorban az aerodinamikán dolgoztak: az autó új első lökhárítót, állítható splittert, módosított szoknyákat és diffúzort, légterelőt és hátsó szárnyat kapott, ezeket ráadásul szénszálas szerkezetekkel alkották meg. A teljes csomagot az F1-es csapat szélcsatornájában tesztelték, a szívóhatás és a leszorítóerő terén is előrelépést értek el.
A pályán aztán a két pilóta finomította az autó menetdinamikai jellemzőit, szorosan együttműködve az Alfa Romeo túraautós részlegét is működtető Autodelta szakembereivel. Räikkönen és Giovinazzi konkrét javaslatokat is tett, ezeket már a helyszínen ki is próbálták.