Megtört a jég, a Renault 2016-os visszatérése óta először állhatott dobogóra az enstone-i csapat pilótája Daniel Ricciardo 3. helye révén. Az Eifel Nagydíjon az ausztrál pilóta nem sokkal a rajt után feljött a 4. helyre, majd profitált Valtteri Bottas kieséséből, és legfőbb ellenfelei nyomását visszaverve a 2018-as Monacói Nagydíj megnyerése óta első alkalommal bejutott a legjobb három közé.
„Olyan érzés, mintha az első dobogós eredményem ismétlődne meg újra – mondta a Sky Sportsnak. –Arra a nagyon boldog sokkra emlékeztet. Nem is nagyon emlékszem a verseny részleteire, hogy mikor kezdett jól alakulni a számunkra. A rajtnál kritikus jelentőségű volt [Alexander] Albon és [Charles] Leclerc megelőzése,
Leclerc pár körön keresztül feltartott, jól védekezett, aztán elkaptam őt, ez helyzetbe hozott minket.”
„Azt tudtuk, hogy [Lando] Norris és [Sergio] Pérez nagyon jól megy a lágyakon, a biztonsági autó utáni újraindításnál közel jártam ahhoz, hogy elkapjam Max [Verstappent], de közben Pérez eléggé felzárkózott, és attól tartottam, hogy megelőz a 4-es kanyarnál. Elég stresszes volt, de 2,5 éve álltam újra a dobogón, és ez nagyon kellemes érzés.”
Ricciardo korábban sportot űzött abból, hogy a dobogón pezsgőt töltött a cipőjébe és megitta, most azonban erre nem került sor, de a futam után emlékeztették, és a szobájába visszatérve pótolta a hiányosságot.
„Haver, ez nagy baj, teljesen elfeledkeztem róla! – mondta az F1 riporterének. – Szó szerint elfelejtettem! A himnuszok után Max rögtön lefröcskölt pezsgővel, és most először behűtötték a palackokat. A pezsgő általában langyos, de most fagyos volt, lehet azért is, mert kint olyan hideg van. Sokkolt a hideg és… Most igazából szomorú vagyok!” – viccelődött.
Ez azonban csak apró szépséghiba, Ricciardo örült annak, hogy sikerült összehoznia a célként kitűzött dobogós helyet még azelőtt, hogy az év végén átnyergel a McLarenhez. Főnöke, Cyril Abiteboul is méltatta a versenyző, az autója és mérnöke összhangját, jó munkakapcsolatnak nevezte az együttműködést.
A francia szakembernek az is jól jött, hogy a siker pont a Renault csúcsvezetőinek jelenlétében történt, a helyszínen személyesen ott volt Luca De Meo, a gyártó ügyvezetője, Jean-Dominique Senard, a Renault elnöke és Jerome Stoll, a csapat elnöke is, de Abiteboul úgy vélte, az időzítés annak köszönhető, hogy jobban kiismerték az autót, és már minden pályán működnek a beállításaik.
„Az események egy kicsit segítettek Bottas kiesése révén, az egyértelmű, hogy teljesen normális körülmények esetén az autónk nem elég jó a dobogóhoz, amikor viszont lehetőségünk nyílik, akkor élünk vele” – mondta a Sky Sportsnak.
„Nagyon hosszú verseny volt, 60 körön keresztül zajlott és ez különösen hosszúnak tűnt. Csapatfőnökként főleg attól a pillanattól volt az, amikor elvesztettük [Norris] autóját műszaki hiba miatt. Ezzel kapcsolatban is szólnom kell egy szót, mert úgy tűnik, hogy a [Renault] erőforrással kapcsolatos a probléma, és nem jó ezt látni, bármilyen színű az autó. Ez fokozta a feszültséget.”