A Forma-1-es futamok és általában a gyorsasági autó- és motorversenyek egyik ismert intézménye a biztonsági autó, amit az USA-ban Pace Carnak, Európában pedig Safety Carnak neveznek, jellemzően akkor küldik be, amikor baleset vagy egyéb veszélyforrás miatt vissza kell fogni a mezőnyt, de gyakran használják a pálya állapotának vizsgálatára is.
Zűrzavaros évtizedek után 1996-tól szinte kizárólag a Mercedes adja az F1-es biztonsági és orvosi autót, 25 szezon után viszont ez jövőre megváltozik: a Racefans és a szponzorációs ügyekre szakosodott Decalspotters értesülése szerint jövőre már nem csupán a csillagos márka, hanem
az Aston Martin autója is lehetőséget kap a sportágban.
A Racefans úgy tudja, hogy a brit autógyártó 12 nagydíjat választhat, feltehetőleg olyan helyszíneken, ahol ez segítheti a márka felfuttatását, a Mercedes-AMG pedig az angolok számára kevésbé releváns piacokon maradna, például Brazíliában.
Ahol Aston Martin lesz a biztonsági autó, ott az orvosi autót is lecserélik, ez a szakportál szerint a DBX nevű SUV lesz, ami ugyanazt a négyliteres, turbós V8-as motort használja, ami a mostani Mercedes-AMG GT R biztonsági autóban is működik.
Ugyan praktikus szempontból a döntésnek nincs nagy jelentősége, az mégis jelképes, hiszen a Mercedes eddig nem engedte át a biztonsági autó szerepét más gyártónak, több reklámkampányt is építettek arra, hogy a márkát és a biztonság fogalmát összefüggésbe hozzák.
A mostani felállás azért észszerű, mert a Mercedes megtartja a pozícióját, de segíti az Aston Martint is, amelyben nemrég 20 százalékos tulajdonrészt szerzett egy technológiatranszferre épülő együttműködés részeként.