Alonso Renault-ját hallva kiderült, mennyire hiányzik a motorhang az F1-nek

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, szombat, Fernando Alonso, Renault R25
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 12: Fernando Alonso of Spain and Renault Sport F1 drives his 2005 F1 title winning Renault R25 on track after qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 12, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso bemutatókörei a jelenlegi F1-es mezőny pilótáit is ámulatba ejtették az Abu-dzabi Nagydíjon, a 2005-ös világbajnok Renault V10-es motorjának sikítása pedig arra is rámutatott, hogy nem csak a szurkolóknak hiányzik a dobhártyaszaggató motorhang.

Az igen eseménytelenre sikeredett Abu-dzabi Nagydíjat látva utólag már nyugodtan kijelenthetjük, hogy Fernando Alonso és 2005-ös világbajnok Renault-jának bemutatókörei voltak a hétvége legemlékezetesebb momentumai. A mezőnybe jövőre visszatérő spanyol pilóta a 2021-től Alpine-ként induló csapat utolsó Renault néven teljesített F1-es hétvégéje alkalmából pénteken, szombaton és vasárnap is körözött a V10-es motorral hajtott R25-tel, amelyet úgy meghajtott, hogy legjobb idejével magasan az övé lett volna az idei futam leggyorsabb köre. A legnagyobb hatással azonban nem a tempója, hanem az autó hangja volt az F1-es paddockra.

Forma-1, Fernando Alonso, Renault F1 Team, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault F1 Team, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault F1 Team, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault F1 Team, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020, Rennwerk
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020
Forma-1, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Renault R25, Abu-dzabi Nagydíj 2020

Alonso mindháromszor a Pirelli depógumijain körözött, pénteken és vasárnap a közepes, a szombati F1-es időmérő után pedig a lágy abroncsokat szerelték fel a Renault-ra, amellyel a kétszeres világbajnok 1:39-es köröket tudott.

Ezzel csupán kevesebb, mint két másodperccel maradt el a vasárnapi futamra utolsó helyen kvalifikáló Nicholas Latifitől, a versenyen pedig simán megautózta volna a leggyorsabb kört,

amely Daniel Ricciardóé lett 1:40.926-tal. Tekintve, hogy a jelenlegi autók minden idők leggyorsabb F1-es gépei, mindez jól mutatja, hogy Alonso mennyire a határon ment.

Mintha csak ő is versenyzett volna, Alonso úgy ment a Renault R25-tel

„Ugyanolyan időket autóztam, mint a jelenlegi autók versenykörülmények között, ami eléggé elképesztő. Nagyon gyorsnak érződött, a hang pedig fantasztikus. A kormány mögött érezni a vibrációt, érezni mindent. Nagyon könnyű az autó, úgyhogy mozgékony. Csodálatos érzés, még mindig mosolygok. Rajtam van a maszk, úgyhogy nem látszik, de valószínűleg 2021-ig mosolyogni fogok” – nyilatkozta a spanyol, aki szerint nem is tudott volna lassan körözgetni.

Tudom, hogy ez egy öreg autó, de nekem tökéletes."

Alonso egyik pénteki köre a fedélzeti kamerából

Alonso 2005-ös világbajnok autóját erre az alkalomra teljesen újjáépítették, de mindezt az eredeti alkatrészekből tették, a pilótafülke belső oldalán például még ott volt a 2005-ös szezonzáró futam helyszínéül szolgáló sanghaji pálya rajza. A motort sem fojtották le, Alonso 19 ezres percenkénti fordulatszámon pörgethette a Renault utolsó F1-es V10-esét, amely csak úgy repítette a mai autóknál (nem megtankolt állapotban) 140 kilóval könnyebb kocsit. Na és persze olyan hangorgiát produkált, amit 15 éve nélkülözniük kell az F1-es cirkusz tagjainak.

„Őszintén mondom, hogy ez hiányzik nekünk. Nem csak a szurkolóknak, hanem szerintem a paddockban mindenkinek” – mondta Alonso a hangról.

Jó volt mindenkinek integetni, és nem csak a Renault szerelőiről beszélek, hiszen mindenki ott állt a bokszutcában. Valamilyen módon mindannyiunkat összehozott, hogy láttuk ezt a fajta technológiát egy korábbi korszakból."

A Mercedes és a Ferrari szerelői is a bokszfalon csüngtek, hogy lássák Alonsót, aki direkt a faltól centikre húzott el Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Alonso szavait megerősítik azok a felvételek, amelyeken látható volt, hogy mérnökök, szerelők, csapatfőnökök és versenyzők is gyermeki örömmel rohantak a bokszutca falához, hogy vethessenek egy pillantást a Renault-ra, vagy telefonjukkal levideózhassák a célegyenesben elsüvítő autót. A szombati időmérő után a legtöbben még a paddockban nyilatkoztak, amikor Alonso pályára gurult,

a saját hangját is nehezen halló Toto Wolff pedig a sivítás közepette megjegyezte, „ilyen egy igazi autó." De nem csak őt, hanem Lewis Hamiltont is szünetre késztette az üvöltő V10-es.

Daniel Ricciardo szerint fontos lenne, hogy a következő generációs, akár már 2025-ben érkező motoroknak jobb legyen a hangja a mostaniaknál, ez ugyanis visszaadna valamit abból, amiért – ahogyan Alonso is mondta – gyerekként beleszerettek ebbe a sportágba. „A szurkolók miatt is jó lenne ez. Még emlékszem rá, amikor gyerekként az apukámmal megérkeztem Melbourne-ben az Albert Parkba. Emlékszem, amikor kiszálltunk a taxiból és vettük ki a táskáinkat a hotelnél, hallottam az F1-es autókat a pályáról.

– emlékezett vissza arra, hogy milyen volt a V10-es autók hangja.

A bokszutcában sokan kijöttek a garázsok elé, hogy megcsodálják a V10-es korszak utolsó világbajnok autóját és pilótáját

„Ne értsenek félre, a jelenlegi autók lenyűgözőbben néznek ki, mint korábban bármelyik, mert annyira gyorsak. De nem félelmetes a hangjuk, nincs az a morajlás és sikítás.

– hozott fel egy érzékletes hasonlatot az ausztrál. – A hang megteremti az atmoszférát. Ha az ember elmegy egy koncertre vagy egy fesztiválra, a nagy hangszórók miatt olyan a hangulat. Az emberek ezért fizetnek, ez hozza őket izgalomba. Amikor én először ültem F1-es autóban, az már csak V8-as volt, de amikor a szerelő beindította és meghallottam a morajlást, még az is ijesztő volt."

Alonso ezzel az autóval csinálta végig a 2005-ös szezon utolsó néhány versenyét Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Ricciardo is megnézte Alonso meneteit, ami szerinte a hang miatt gyorsabbnak tűnt, mint a jelenlegi autók körözése. „Láttam a fedélzeti kamerás felvételt, elég klassz volt. Azt hiszem, hogy bárki, aki azt gondolta, hogy Fernando már kissé öreg, most láthatta, hogy ez nincs így. Ez a csávó egyfajta tempót ismer, a gyorsat. Nem volt szégyellős meglovagolni a kerékvetőket és meghajtani a masinát."

„Bár nem volt stopperem, tudom, hogy sokkal lassabban ment, mint mi a jelenlegi autókkal, de gyorsabbnak tűnt, mert lenyűgöző volt a hangja. Ez a V10-es. Sikít. Megvan benne a wow-faktor, valamint a félelem faktor is. Szerintem bármelyik újoncnak félelmetesebb beülni egy V10-es motorral hajtott autóba, mint egy V6-osba."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!