Hivatalosan is véget ért a Forma-1-es Brazil Nagydíj jövőjével kapcsolatos huzavona, az eredeti tervekkel ellentétben a mezőny nem költözik Rióba, hanem legalább 2025-ig a közkedvelt interlagosi pályán marad São Paulói Nagydíj néven. Nemrég úgy tűnt, hogy a jövőre biztosan bemutatkozó Szaúd-Arábia kiüti Brazíliát a menetrendből, de a verseny szerepelt a 2021-es előzetes naptárban is.
A közönség szempontjából kevésbé látványos, de fontos változás, hogy a verseny promótere a továbbiakban nem a Magyar Nagydíj létrehozásában is fontos szerepet játszó Rohonyi Tamás vállalkozása lesz, hanem a Brasil Motorsport nevű vállalat, ami több befektetőt csoportosít, viszont az Abu-Dzabiban működő Mubadala irányítja.
Rohonyi a közelmúltban bírálta a Forma-1 jogtulajdonosát, mert az amerikai kontinens többi helyszínéhez hasonlóan a koronavírus miatt kihagyták a Brazil Nagydíjat is, de a felek együttműködése már korábban is viszontagságos volt, ebben az is szerepet játszhatott, hogy Brazíliával még Bernie Ecclestone kötött utoljára szerződést, a pletykák szerint a legtöbb futamhoz képest kedvezőbb feltételekkel.
Chase Carey, az F1 leköszönő elnök-vezérigazgatója üdvözölte az új promótert, nagyon fontos piacnak nevezte Brazíliát a Forma-1 számára, és megerősítette, hogy újabb öt évig biztos a futam jövője. Bruno Covas, a város polgármestere szerint nagy erőfeszítéseket tettek a verseny megtartása érdekében, és a rendezés anyagilag is megéri a számukra.
„Hisszük, hogy a nagydíjrendezés a városunk világszerte történő népszerűsítése mellett fontos hasznot is hoz a munkahelyek teremtése és a bevételek generálása terén. A tanulmányaink kimutatták, hogy minden egyes brazil real, amit a São Paulói Nagydíjra költünk 5,2 realt generál a helyi gazdaságnak.”
A Brasil Motorsportot képviselő Alan Adler kiemelte, hogy a helyiek szeretik a motorsportokat, a sporttörténetnek több kimagasló pilótát is adtak és a pálya is a versenynaptár egyik megbecsült tagja.
„Úgy hiszem, hogy az elismert világmárkákkal szerzett tapasztalataink révén remek munkát végezhetünk, és egyesíthetjük a sportokat, a márkákat és a szórakoztatást. Ezáltal új élményeket nyújthatunk a közönségnek a pályán és azon kívül is” – jelentette ki.
A Forma-1 jogtulajdonosa novemberben kiadta a 2021-es szezon előzetes versenynaptárát, a Brazil Nagydíj helyzetének rendezésével együtt az FIA ezt csütörtökön véglegesítette is.
A rekordhosszú, várhatóan 23 helyszínt tartalmazó menetrendben Interlagos 2021. november 14-ei helye korábban függőben volt, de a futam időpontja ezzel megszilárdult. Azt továbbra sem tudni, hogy mi lesz az április 25-ei verseny sorsa, a pletykák szerint visszatérhet a Portugál Nagydíj az eredetileg tervezett Vietnam helyére.