Rövid- és középtávon megoldódott a Red Bull helyzete a Forma-1-ben, miután sikerült megegyezniük a csapatokkal, majd a Hondával is véglegesítették a megállapodást, miszerint 2022-től átveszik a japánok erőforrását. Ezt 2024-ig fogják működtetni, vagyis abban az időszakban, amikor a motorfejlesztés be lesz tiltva.
2025-ben viszont érkeznek az új generációs erőforrások, így a Red Bullnak abban az évben mindenképpen váltania kell. Megoldásként a Porsche és az Audi is felmerült, ám utóbbi nemrég tagadta, hogy a következő években be akarna lépni az F1-be. Christian Horner azonban elárulta, az sem kizárt, hogy addigra már saját fejlesztésű motorral álljanak elő.
Hosszú távú szemléletre van szükség
– idézi a Red Bull csapatfőnökét a Racefans. – Nyilvánvaló, hogy jelentős mértékben be kell fektetnünk a létesítményeinkbe annak érdekében, hogy felkészüljünk erre. Szóval van egy rövid távú forgatókönyvünk a jelenlegi szabályokra, utána pedig készen kell állnunk az új regulákra, legyenek azok bármilyenek.”
A hibrid korszakban a Red Bull a Renault, majd a Honda partnere volt. Előbbi esetben alapvető problémát okozott, hogy a franciáknál nyilvánvaló okokból a gyári csapat élvezett prioritást. A japánoknál ez nem merülhetett fel, ám eddig nem sikerült megugraniuk a Mercedes szintjét. Ennek tudatában kézenfekvő lenne, ha a bikások megszüntetnék az ilyen jellegű függőségüket, ám Horner nem zárta ki, hogy adott esetben leszerződjenek egy beszállítóval.
Úgy gondolom, partneri viszonyból adódóan senkinek nem leszünk a lekötelezettjei, úgyhogy megvan a függetlenségünk ahhoz, hogy magunk gyártsuk le [az erőforrást]
– magyarázta. – Persze ha egy izgalmas beszállító van a láthatáron, akkor azt nagyon komolyan meg kell vizsgálni, legyen az a [motor] eredeti gyártója, vagy más típusú partner, akár akkumulátorgyártó. Mindez a [jövőbeli] szabályoktól függ.”
A Hondával való megegyezés ebből a szempontból is jól jött a Red Bullnak, hiszen így rendelkezésükre áll majd a japánok egyik motorrészlege, ami az energiaitalosok központjához hasonlóan szintén Milton Keynes-ben található. Horner úgy véli, ennek köszönhetően lesz lehetőségük arra, hogy idővel saját erőforrást tudjanak fejleszteni.
„Megörököljük az Egyesült Királyságban lévő HRD-t [Honda Racing Development – a szerk.] túlnyomó részét, vagyis a Honda milton keynes-i operatív részlegét – mondta. – Ez jó kiindulási alapot ad, hiszen azokkal az emberekkel fogjuk elindítani az új vállalatot, akiket már ismerünk és akikkel jól együtt tudunk dolgozni.”
A brit szakember hozzátette, egyelőre nem minden pozíciót töltöttek be, de a következő hetekben, hónapokban ez is meg fog történni. Ha pedig végül tényleg megvalósul a saját fejlesztésű motor elképzelése, az jelentős előrelépést jelenthet a gyári istállókkal történő összevetésben.
„Stratégiailag ez hatalmas elköteleződés a vállalat részéről, ami jól mutatja a Forma-1-hez való ragaszkodást. Mindez óriási vállalás, de így képesek leszünk a lehető legjobban integrálni a motort. Úgy gondolom, most már ebben a tekintetben is kezünkbe vettük a sorsunkat, így pedig hasonló helyzetben leszünk, mint a Mercedes, a Ferrari, a Renault, vagy más gyári csapatok.”