Szinte minden főszereplő felszólalt az új Alpine A521-es online bemutatóján, kivéve Fernando Alonsót, aki februári biciklis balesete után nem állt a nyilvánosság rendelkezésére, mindössze az esemény végén mutatkozott egy rövid bejátszás formájában. A csapat sajtóosztálya ettől függetlenól idézte a visszatérésre készülő kétszeres világbajnokot.
„Nagyon izgatott vagyok, mert visszatérek a Forma-1-be és az Alpine F1 Team tagjaként új fejezetet írhatunk a sportágban – nyilatkozta a 39 esztendős pilóta. – Keményen dolgozom, hogy felkészüljek a Forma-1-es versenyzésre, az a célom, hogy már a szezon elejétől támadhassak. Nagyon érdekes élménynek ígérkezik először vezetni az autót, remélem, hogy mindkét gyárnak emlékezetes lesz.”
Alonso 20 évvel ezelőtt mutatkozott be a Forma-1-ben a Minardi versenyzőjeként,
de már a Renault pilótájaként. Luca De Meo, a gyártó elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy most kétszeres világbajnokként és nemzetközi szinten ismert szupersztárként tér vissza. Most már ő lesz a mezőny egyik doyenje, a feltörekvő Esteban Ocont kell majd féken tartania.
„Estebannal erős csapatot alkotunk, igyekeznünk kell a tavalyi év után, és hoznunk kell az eredményeket. Tudjuk, hogy nagyon küzdelmes szezon vár ránk, de felkészültünk a kihívásra. Az autó remekül fest, és szép emlékeim vannak arról, amikor kék színekben versenyeztem a Forma-1-ben” – utalt a Renault-nál 2003-2006 között töltött időszakára.
Ocon azt mondta, várja már, hogy Bahreinben vezethesse az autót, de közben kiderült, hogy Silverstone-ban már szerdán kipróbálhatja az új fejlesztést. A holtszezont hosszúnak érezte, de felkészültnek tartja magát a szezonra, de ezt természetesnek érzi, hiszen
2019-cel ellentétben 2020-ban a teljes szezon során versenyezhetett a Renault-nál.
„Ugyanazon a szinten akarom kezdeni a szezont, amelyen tavaly befejeztem, és nem látom okát annak, hogy ne ez lenne a helyzet. Szenzációs lesz Fernandóval együtt dolgozni. Versenyzőként felnéztem rá és emberként már régóta inspirált. Várom már, hogy együttműködhessek vele, és hajszolhassam őt, hogy a csapat elérje a céljait.”
A francia fiatal a BBC-nek hozzátette, Alonso „nem tűnik 39 évesnek, és nem is úgy vezet.” Arra számít, hogy a spanyol veterán „felkészült lesz és csúcsformában szerepel majd. Kétségtelen, hogy erős lesz, de mindent bele fogok adni ellene.”
A két versenyző mellett egy harmadik F1-es tapasztalattal rendelkező pilóta is csatlakozott a csapathoz Danyiil Kvjat személyében, aki a kispadon várja majd az esetleges bevetést tartalékpilótaként. Kvjat eddig a Toro Rosso, a Red Bull és az Alpha Tauri színeiben versenyzett, de a tavalyi év végén kiszorult a mezőnyből, a Ferrarinál betöltött hasonló pozíciója után azonban egyszer már vissza tudott térni a rajtrácsra.
„A csapat remek eredményeket ért el tavaly és technológiai szempontból nagyon fejlett. Erős a fejlesztés terén, és az a célom, hogy hozzájárulhassak ehhez a pozitív folyamathoz. Próbálok a pályán és azon kívül szerzett tapasztalatom révén besegíteni az A521-es és a jövőbeli autók fejlesztésébe is. Tartalékpilótaként az embernek formában kell maradnia, alig várom, hogy beépülhessek a csapat különböző részeibe” – nyilatkozta az orosz pilóta.
Szintén az Alpine kötelékében maradt a tehetségkutató programjuk tagja, az F2-ben versenyző Csou Kuan-jü, aki tesztpilótaként folytatja a munkát. A kínai pilóta már három éve akadémista, kétéve dolgozik fejlesztőpilótaként, így várhatóan ismét lehetőséget kap majd, hogy korábbi autókkal pályateszteket végezzen, emellett a szimulátorban számítanak a munkájára.