Egyre több kérdőjel merül fel a Forma-1-ben a Bahreini Nagydíjon bemutatkozott Nyikita Mazepin alkalmasságával kapcsolatban, miután az orosz pilóta ugyanott kezdte az Emilia Romagna Nagydíj hétvégéjét, mint ahol az előzőt abbahagyta. A szezonnyitóról rekordgyorsasággal kieső pilóta két megpördülést is bemutatott a pénteki első szabadedzésen, a második alkalomnál pedig egy kicsit össze is törte a Haast. Noha nem szívesen nézi, ahogy forog, főnöke egyelőre elnéző vele.
Günther Steiner azért persze jelezte, hogy nem ártana, ha Mazepin nem azzal töltené a hátralevő versenyhétvégéket, hogy folyamatosan megpördül és kicsúszik, de azért igyekezett megértő lenni az orosszal.
Előbb-utóbb a megpördülések számát csökkenteni kell, de nagyon keményen próbálkozik elérni ezt, és azt tippelem, hogy olykor túl keményen is.
Meg kell találnia a határokat, ami az ő dolga, nem a mienk, noha segíthetünk neki ebben. Ahogy korábban is mondtam, a tanulási folyamat fájdalmas. Ez ezzel jár, de remélhetőleg előbb-utóbb vége lesz [a folyamatos megpördüléseknek]."
Steiner az első versenyhétvégén látott megforgásokat részben annak számlájára írja, hogy Bahreinben nagyon szeles volt az idő, ami egyszer Mick Schumacheren is kifogott.
„Bahreinben a széljáráshoz is alkalmazkodnia kellett, ami elég kemény volt. Az autónk már tavaly is nagyon rosszul viselkedett szeles időben, így pusztán már ennek megértése is elvezetett néhány megforgáshoz, amiből Micknek is volt egy a versenyen. Nyilván nem azt tervezzük, hogy az autó ki fog csúszni, de ez része a tanulásnak, úgyhogy nem szeretnék határidőt szabni, mert ez szerintem magától meg fog oldódni."
A paddockban már olyan hangok is megjelentek, amelyek szerint Mazepinnek túl nagy falat alkalmazkodni az F2-es autó után az F1-eshez. Ez mondjuk meglepő lenne, hiszen kifejezetten sok F1-es tapasztalata van, noha ezek nagy része a Mercedes korábbi autóinak privát teszteken való vezetéséből származik.
Ugyanakkor ez akár azt is jelentheti, hogy az orosz pilóta abból indul ki, amit a Mercedesszel tapasztalt, azt pedig főnöke is elismeri, hogy a Haast nem lehet egy lapon emlegetni a világbajnok istálló korábbi modelljeivel.
„Szerintem túl hamar vonunk le következtetéseket. Ez még csak az idei második hétvége, ezért kicsit túl korai megítélni bárkit. Persze Bahreinben volt néhány megpördülése. Talán az F2 után az F1 továbbra is nagy ugrás, de Bahreinben a körülmények is nehezek voltak. Hogy korábban vezette a Mercedest? Szerintem tanult valamit, de
azt is meg kell tanulnia, hogy a mi autónk nem olyan jó, mint a Mercedes. Ezt nem is próbálom titkolni, hiszen a Mercedes bizonyára kezesebb, mint a mi kocsink."
„Csak ismételni tudom magamat. Itt vagyunk, és az egész év előttünk áll a tanulásra. Remélhetőleg nem fogunk az egész évben pörögni, de azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Ezt próbáljuk elérni ebben az évben."