Mattia Binotto sem tudott válaszokkal szolgálni Charles Leclerc drámája után, csupán annyit erősített meg, hogy a Monacói Nagydíjat a pole pozícióból váró pilóta nem a váltó, hanem a féltengely hibája miatt nem tudott elrajtolni. Binottónak ugyanakkor volt egy beismerése a Sky Sports kamerája előtt, amiről később aztán már másképp nyilatkozott.
A Scuderia csapatfőnöke szerint a legfontosabb az 5-ös rajtszámú Ferrari utólagos átvizsgálása során az lesz, hogy megértsék, az időmérőn elszenvedett baleset után „miért nem vettük észre a problémát".
A svájci-olasz elmondta, hogy Leclerc autója a rajtrácsra indulva még működött, a probléma pedig egészen a hatos kanyarig nem jelentkezett.
„Az autóra kerülő alkatrészeknél semmilyen probléma nem merült fel. A következő napokban átvizsgáljuk az alkatrészeket és kielemezzük az adatokat. A féltengelyen korábban nem voltak repedések, azok később jelentek meg" – ecsetelte Binotto.
Csakhogy közvetlenül a futam után a Sky Sports szakértőjeként dolgozó Nico Rosbergnek még mást mondott, miután a 2016-os világbajnok kerek-perec rákérdezett, hogy a szombati baleset után a jobb oldalával a falnak csapódó Ferrari bal hátulját is megvizsgálták-e.
Ezt a területet nem ellenőriztük, mert nem volt sérült"
– válaszolta a meghibásodásra vonatkozó kérdések miatt egyre ingerültebbé váló csapatfőnök, akit Rosbergék ezután már nem is faggattak erről.
Az időmérő után a Ferrarinál a váltó esetleges sérülése miatt aggódtak, de annak átvizsgálása után végül úgy döntöttek, hogy az autóban hagyják.
Binotto leszögezte, hogy a féltengely váltócsere esetén is ugyanígy megrepedt volna, mivel azt nem cserélték.
„A szabály világosan kimondja, hogy csak a sérült alkatrészeket lehet lecserélni, úgyhogy azokat is cseréltük. Az első szárnyat, a jobb első és jobb hátsó felfüggesztést. Ezek egyértelműen sérültek voltak és engedélyt kaptunk a cseréjükre" – mondta, de arra nem tért ki, hogy ha nem is ellenőrizték az autó bal hátsó részét, akkor honnan tudták, hogy sérült-e vagy nem.
Binotto úgy vélte, hogy a meghibásodás „végső soron összefüggésben állhat a balesettel", de az is lehet, hogy nem. „Talán van összefüggés, de talán nincs" – nyilatkozta.
Hétfőn este a Scuderia végül megerősítette, hogy volt összefüggés, és azt is beismerték, hogy miként azt Binotto a Sky Sportsnak állította, nem ellenőrizték le a bal oldali féltengelyt.
A csapat azt írta, hogy ez nem egy olyan alkatrész, amelyet normális esetben leellenőriznek egy ilyen típusú balesetnél (nincs rajta az ellenőrizendő alkatrészek listáján, mert még szinte soha nem hibásodott meg), de ezek után változtatnak a folyamataikon, hogy a jövőben ne fordulhasson elő újra ilyen. Azt persze nem tudni, hogy ha leellenőrizték volna, találtak-e volna szemmel látható meghibásodást, mivel Leclerc kivezető körének elején még megfelelően működött.