Először szólalt meg George Russell és Valtteri Bottas imolai balesete kapcsán Simon Roberts, a Williams-istálló csapatfőnöke, aki egyáltalán nem hibáztatja pilótáját a történtekért, és semmilyen kivetnivalót nem talált az óriási csattanással végződött manőverben. Az 58 esztendős csapatfőnök úgy véli, magától értetődő, hogy Russellnek meg kellett próbálnia az előzést.
A baleset után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke túl agresszívnak titulálta Russell támadását és azt kifogásolta, hogy a Mercedes támogatottja nem vette figyelembe, hogy egy Mercedes ellen versenyez. Russell Portugáliában elmondta, hogy inkább a baleset utáni viselkedésén változtatna utólag, illetve jobban figyelembe venné azért azt is, hogy "csapattárs" ellen versenyez.
Amikor megkérdezték az esetről Roberts-t, ő Wolffal ellentétben nem talált kivetnivalót pilótája manőverében.
„Hogy őszinte legyek, nem gondolom, hogy különösebben agresszív lett volna. De attól függ. Nem tudom, hogy mások mit látnak. Én a fedélzeti kamerát néztem, mindkét autóét láttam, illetve a versenynek abban a szakaszában már csak az egyiket.
Az én értelmezésem szerint pedig ez nem volt egy agresszív megmozdulás.
Ugyanakkor nem végződött jól, amit sem én, sem George nem hagyhat figyelmen kívül."
Roberts szerint az előzményeket nézve Russell egyértelműen előzési pozícióban volt, így aztán nem megróható azért, hogy meg is próbálta az előzést. „Jó helyzetben volt, önerőből került abba a pozícióba. Megnéztem a felvételeket arról, ahogyan kijött a 18-as kanyarból, nálam pedig kérdés sem férhet ahhoz, hogy úgy nézett ki, előzési pozícióba került.
Úgyhogy mi egyáltalán nem aggódunk amiatt, amit tett és nem is kritizáljuk érte. Szerintünk ez volt a helyes cselekedet.
Világos, hogy végül nem jött össze, aminek megvannak az okai."
A csapatfőnök elismerte, hogy utólag könnyű okosnak lenni és azt mondani, hogy Russell miért ment rá a vizes részre, de szerinte az adott pillanatban a pilótája nem vállalt szükségtelen kockázatot. „Utólag könnyű visszatekinteni és belemenni az apróságokba. Számomra minden a 18-as kanyar kijáratánál kezdődött. Jól gyorsított ki, jó volt a tapadása, szélárnyékba került és a DRS-t is használhatta. Miért ne próbálta volna meg?"