A Mercedes és a Red Bull csatájába is belekavarhat a Monacói Nagydíj csütörtöki edzésnapját az első két helyen záró Ferrari, de hosszú távon az igazán nagy fejtörést nem a két élcsapatnak, hanem a McLarennek okozhatják, velük csatáznak ugyanis a konstruktőri világbajnokság harmadik helyéért, egy erős monacói pontszerző hétvége pedig lépéselőnybe hozhatja őket. Lando Norris elmondása szerint ugyanakkor őket a legkevésbé sem lepte meg a vörös autók tempója a Hercegségben.
A csütörtöki második szabadedzést az élen záró Charles Leclerc a harmadik helyen álló Lewis Hamiltonnak is közel 4 tizedmásodpercet adott, a hatodik helyezett Lando Norrist pedig már 7 tizeddel előzte meg. A szabadedzések után a Red Bullnál és a Mercedesnél is meglepve konstatálták a maranellóiak tempóját, Norris elmondása szerint a McLaren azonban az eddigi versenyek adatai alapján számított erre.
Az előzetes tudásunk alapján nem hiszem, hogy meglepő a Ferrarik teljesítménye.
Talán a nézőknek az, mert ők nem látnak mindent, amit mi, az összes fedélzeti kamerás felvételt, az adatokat és a többit. Mi viszont tudtuk, hogy nagyon gyorsak lesznek" – mondta Norris.
És hogy a McLarennel a monacói versenyhétvége előtt szerződést hosszabbító brit pilóta nem csak a levegőbe beszél, azt a korábbi csapattársának, a csütörtöki napot a második helyen záró Carlos Sainznak küldött szöveges üzenetével is alá tudja támasztani.
Írtam Carlosnak a hétvége előtt és mondtam neki, hogy nagyon jók lesznek és lesz esélyük a győzelemre.
Nagyon erősnek tűnnek, ami nem jó nekünk, de megteszünk minden tőlünk telhetőt, csütörtökön pedig ott voltunk, ahol a tempónk alapján lennünk kellett."
A másik McLarennel Daniel Ricciardo csupán 15. lett, úgyhogy inkább Norris hatodik helye adhat okot a bizakodásra a wokingiaknak, miközben utóbbi pilóta szerint is javulniuk kell szombatra, ha az időmérőn is jól akarnak szerepelni. „Teljesítmény szempontjából elégedett voltam. Jól éreztem magam az autóban, ami itt nagyon fontos.
De azért van min javítanunk, mivel az autót nem a legkönnyebb vezetni, különösen az olyan kanyarokban, amelyekben az ember nem akarja átlépni a határt.
A hegy tetején levő 3-as kanyarban például olykor idegessé vált az autó, versenyzőként ez pedig nem a legjobb érzés. A kanyarbejáratokon is hiányzik némi magabiztosság ahhoz, hogy igazán nyomhassuk neki, ami alapvetően nem olyan nagyon fontos, de az időmérőn, amikor az ember egy kicsit jobban nyomja, könnyű átlépni a határt és mindent eldobni. De rendben van, nem borzasztó a helyzet, és úgy tűnik, hogy mások is hasonló problémákkal küzdenek. Ha sikerül ezeken javítanunk szombatra, akkor jók leszünk."