Vágólapra másolva!
A holland úgy érzi, Hamilton gyorsabb volt nála, semmivel sem tudta volna megakadályozni a győzelmét. A lassú bokszkiállása az ő hibája volt.

Noha úgy tűnt, Lewis Hamilton a jobb bokszstratégiával győzte le Max Verstappent és vette vissza tőle a rajtnál elvesztett 1. helyet a Spanyol Nagydíjon, a Red Bullnál úgy érzik, a pályán annyival gyorsabb volt a címvédő és a jelenlegi tabella éllovasa, hogy semmivel sem háríthatták el a támadását.

Hamilton az első etapban szorosan tapadt Verstappenre, láthatóan jobb állapotban voltak a gumijai, de a bokszkiállások első fordulójánál úgy sem tudott elé katapultálni, hogy a Red Bull a szokásos 2 másodperc körüli eredmény helyett több mint 4 alatt cserélte le a kerekeket a holland autóján. Christian Horner csapatfőnök szavai alapján a pilóta váratlan manővere okozta az elhúzódó műveletet.

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, George Russell
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Franz Tost, Helmut Marko
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams, bokszkiállás
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, daru
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, dobogó
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton

„Ő döntött úgy, hogy bejön. Nem számítottunk rá, ezért nem voltunk felkészülve a fogadására" – árulta el.

Az istálló sportprogramját irányító Helmut Marko hozzátette, egy félreértés okozta a szituációt: Verstappennek azt mondta a mérnöke, a következő körben jöjjön ki, de ő ezt úgy értelmezte, hogy az adott, azaz a 24. körben.

Mindazonáltal nem ezen múlt, hogy végül Hamilton nyert, mert a legközelebbi nem mercedeses versenyző annyira leszakadt az élbolytól, hogy a britet kockázat nélkül kihívhatták egy újabb szett friss gumiért, aminek előnyével visszazárkózott Verstappenre és kevéssel a leintés előtt megelőzte. Csakúgy, mint a 2019-es Magyar Nagydíjon.

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, George Russell
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Franz Tost, Helmut Marko
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams, bokszkiállás
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, daru
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, dobogó
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton

„Láttuk, hogy ez lesz. Őszintén szólva nem vagyok nagyon csalódott, mert mindent megpróbáltam, egyszerűen lassabbak voltunk – mondta Verstappen. – Az első kerékcserék után láttam, hogy a közepes gumin sokkal gyorsabb [Hamilton]. Sokkal, hiszen itt szinte lehetetlen folyamatosan egy másodpercnél közelebb maradni a másikhoz."

„Tudtam, hogy fel fog zárkózni és az lesz, ami Magyarországon történt."

„Simán megelőzött, nem csupán a gumik miatt, hanem mert ma jelentős tempóelőnyben volt – tette hozzá. – A maximumot hoztam ki a mai napból."

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, George Russell
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Franz Tost, Helmut Marko
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams, bokszkiállás
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, daru
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, dobogó
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton

Nem hitte, hogy egy újabb kerékcserét beiktatva utolérte volna riválisát, de Marko a Sky holland csatornájának arról beszélt, a csapat nem zárta ki ezt az utat. „Fontolóra vettük, hogy bevállaljuk, csak akkor [Valtteri] Bottas mögé csúsztunk volna. A megelőzése sok időt elvett volna, és ugyanúgy meg kellett volna előzni Hamiltont is" – magyarázta.

Később Verstappen kiállt még egyszer a bokszba, de már csak azért, hogy a friss gumival támadjon a leggyorsabb körért. Sikerült megfutnia, ami 1 pontot jelentett a kasszánál, de a hátránya 14 egységre nőtt a bajnokságban Hamilton mögött.

Szerinte csak az első versenyen küszködött a Mercedes. „Már az ottani futamon is erősebben mentek, mint vártuk, azóta pedig jobban megértették az autót, sokat javult a balansza. Elénk ugrottak, főleg a versenyeken bánnak jobban a gumikkal, mint mi, és jobb a tempójuk" – mondta.

Pérez ötödik lett

A másik Red Bullt vezető Sergio Pérez is ludas volt abban, hogy a Mercedes kivitelezhette a második kerékcserét Hamiltonnal, hiszen ha nem szakad le ennyire, erre nem lett volna lehetőség. A rosszul alakuló, számára 8. helyet hozó időmérő után azonban számítani lehetett rá, hogy sokat nem fog előrelépni, az 5. helyen intették le.

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, George Russell
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Franz Tost, Helmut Marko
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams, bokszkiállás
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, daru
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Esteban Ocon, Alpine, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, dobogó
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton

„Jól sikerült az első kör, javítottam néhány helyet, de elég sokáig tartott, mire megelőztem Daniel [Ricciardót]. A McLaren nagyon gyors volt az egyenesben, kemény dió volt egyáltalán megpróbálni az előzést, az 1-es kanyar külső ívén végül sikerült – nyilatkozta Pérez. – Utána azonban nem sok élet maradt a gumikban, nehéz volt vezetni." A ferraris Leclerc-t így nem tudta megközelíteni.

Hozzátette, hogy egyre komfortosabban érzi magát az autóban és reményei szerint hamarosan 100%-os formában vezethet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!