Aston Martin's German driver Sebastian Vettel (L) speaks with Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc ahead of the drivers parade prior to the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit in Monaco, on May 23, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel Monacóban meglátta a fényt az alagút végén és megszerezte idei első pontjait, a német pilóta rámutatott, nem csak neki okoz nehézséget az alkalmazkodás.
Az első négy versenyhétvégén látott bukdácsolás után Sebastian Vettel az egész Monacói Nagydíj során remekül szerepelt, folyamatosan gyorsabb volt Lance Strollnál és pontszerző helyeken tartotta az Aston Martint, végül a csapat remek taktikai húzásának is köszönhetően a négyszeres világbajnok az 5. helyezett lett, ami a márka eddigi legjobb eredménye az F1-ben.
Vettel már az időmérőn is ígéretesen szerepelt, a 8. rajtkockát szerezte meg, ami a 7. hely lett Charles Leclerc kiesése után, profitált Valtteri Bottas balszerencséjéből is és megelőzte Lewis Hamiltont a bokszban. A szombati időmérő után elmondta, még mindig barátkozik az AMR21-essel, ami eléggé eltér a tavalyi Ferraritól.
Teljesen más, de nagyon boldog vagyok, a csapat rengeteget segít nekem
– nyilatkozta a Sky Sports műsorában. – Ez nyilván egy másik autó, más filozófia mentén épült, úgyhogy sok különbség van, és beletelt egy kis időbe, mire átláttam és felfogtam, de szerintem egyre jobb és jobb a helyzet. Ezen a pályán magabiztosságra van szükség, ez jó jel. Az biztos, hogy többet vártunk vagy reméltünk, de most itt tartunk, ezzel a helyzettel kell megbirkóznunk – mondta.
Idén több rutinos pilóta is csapatot váltott, eddig általában küszködés jellemezte a szezonjukat, kivéve a Ferrarihoz szegődő Carlos Sainzot, aki a 2. helyezett lett Monacóban. A spektrum másik végén Fernando Alonso és Daniel Ricciardo is ott van, bár mindketten tapasztaltak, nem tudják elkapni a fonalat.
Vettel a 2016-os világbajnok Nico Rosberg kérdésére rámutatott, az autók különbségei sok apró részletből állnak össze,
ezt még az egykori Mercedes-pilótának is el kellett magyaráznia, hiszen Rosberg a pályafutása során összesen egyszer váltott csapatot, amikor 2009 végén elhagyta a Williamst az Ezüstnyílért.
„A fékek másak, nem csak az a lényeg, hogy jó legyen a balansz, hanem a pedál érzete is más, ahogy lassul az autó, az általános merevség, ahogy az autó menni szeret és manapság nyilvánvalóan minden az aerodinamikáról szól. Ez mindig is így volt, de egyre extrémebb lesz a helyzet. Más a kormányzás is, másmilyen a szervokormány, úgyhogy másként kanyarodik, ezt mindet fel kell fogni. Néha rögtön összeáll, néha kicsit tovább tart. Szerintem a többiek is így vannak ezzel, beszéltem Daniellel, úgy tűnik, ő is küszködik egy kicsit, egy ideig eltart, mire az ember úrrá lesz ezen.”