Vettel: Nem vagyunk elég gyorsak, jobb teljesítményre számítottunk

Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Spanyol Nagydíj
BARCELONA, SPAIN - MAY 06: Sebastian Vettel of Germany and Aston Martin F1 Team walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 06, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel elismerte, hogy az Aston Martin tempója nem annyira jó, mint amire előzetesen számítottak. A négyszeres világbajnok ugyanakkor bízik a fejlődésben és hozzátette, a csapaton belüli hangulatra továbbra sincsen panasz.

Sebastian Vettel pályafutása az Aston Martinnál ha nem is rémálomszerűen, de közel sem ideálisan indult. Bahreinben a német pilóta több hibát is elkövetett, de a csapat szempontjából sokkal nagyobb probléma, hogy az AMR21-es eddig messze elmarad a várakozásoktól, és a tavalyi középcsapatok közül ők tűnnek a leglassabbnak.

Forma-3, Tóth László, Campos Racing, Barcelona
Forma-3, Tóth László, Campos Racing, Barcelona
Forma-3, Campos Racing, Barcelona,
Forma-1, Circuit de Barcelona-Catalunya, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Circuit de Barcelona-Catalunya, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Circuit de Barcelona-Catalunya
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rázókő, kerékvető, hurka
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Roy Nissany, Williams, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Jos Verstappen, Max Verstappen, Red Bull, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Maszasi, Cunoda Juki, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Maszasi, Honda Racing F1, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-3, Tóth László, Campos Racing, Barcelona
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alpine F1 Team, Fernando Alonso, szurkolók, lelátó, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Aston Martin F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alpine F1 Team, Alpine logo, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Aston Martin F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Aston Martin F1 Team, Spanyol Nagydíj, Aston Martin logo
Forma-1, Aston Martin F1 Team, Spanyol Nagydíj, Aston Martin logo
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez, Pierre Gasly, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Franz Tost, Alpha Tauri, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez, Pierre Gasly, Cunoda Juki, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj, motorhome
Forma-1, Xevi Pujolar, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj

Az időmérőkön eddig három 10. helyre voltak képesek, viszont a rosszabbul teljesítő versenyző kétszer is elvérzett a Q1-ben. Ami a futamokat illeti, Lance Stroll kétszer is pontszerző helyen ért célba, de a múlt heti Portugál Nagydíjon Vettel jelentősen visszaesett a mezőnyben, és a kanadai versenyző sem tudott sokat javítani a 17. rajtpozícióból. A négyszeres világbajnok elismerte, az első három hétvége alulmúlta a várakozásaikat.

– nyilatkozta a Spanyol Nagydíj előtti sajtótájékoztatón. – Ez van, ugyanakkor csapatként képesek vagyunk fejlődni, rengeteg apróságot vizsgálunk, ahol előreléphetünk. A csapat még mindig nagyon izgatott, a hangulat pedig remek. Szóval elégedett vagyok a helyzetemmel, annak ellenére is, hogy a teljesítményünk nem azon a szinten van, ahol szeretnénk, hogy legyen. Azt hiszem, ezt elfogadtuk, és igyekszünk a legjobbat kihozni ebből.”

Nagyon úgy tűnik, hogy az aerodinamikai szabálymódosítások az alacsony padlószöggel versenyző csapatokat, vagyis a Mercedest és az Aston Martint érintették a legérzékenyebben. Azonban amíg a címvédő így is képes futamokat nyerni, addig a silverstone-iak jelentősen visszaestek a tavalyi idény után, amikor a pályán elért eredmények alapján a harmadik legtöbb pontot gyűjtötték (még Racing Point néven).

Vettel szintén úgy érzi, hogy az idei előírások nem neki kedveznek.

„Ha teljesen őszinték vagyunk, az autónk nem elég gyors – jelentette ki. – Persze nyilván azt szerettük volna, hogy jobb tempóra legyen képes. Szerintem a szabályváltozások minket jobban hátráltattak, mint másokat, de ez van, minél többet ki kell hoznunk a jelenlegi helyzetünkből.”

Sokakhoz hasonlóan Vettel is úgy érzi, hogy a padlólemezt érintő szabályváltozások nem nekik kedveznek Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

A Spanyol Nagydíjon abból a szempontból mindenképpen lesz előrelépés, hogy Stroll után Vettel is megkapja az új fejlesztéseket. Ha a portimaói hétvégéből, illetve azon belül is leginkább a kvalifikációból indulunk ki, akkor a 33 esztendős versenyző és a csapat is bizakodhat, hiszen az AMR21-es korábbi verziójával is sikerült beverekednie magát a Q3-ba.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!