Sebastian Vettel pályafutása az Aston Martinnál ha nem is rémálomszerűen, de közel sem ideálisan indult. Bahreinben a német pilóta több hibát is elkövetett, de a csapat szempontjából sokkal nagyobb probléma, hogy az AMR21-es eddig messze elmarad a várakozásoktól, és a tavalyi középcsapatok közül ők tűnnek a leglassabbnak.
Az időmérőkön eddig három 10. helyre voltak képesek, viszont a rosszabbul teljesítő versenyző kétszer is elvérzett a Q1-ben. Ami a futamokat illeti, Lance Stroll kétszer is pontszerző helyen ért célba, de a múlt heti Portugál Nagydíjon Vettel jelentősen visszaesett a mezőnyben, és a kanadai versenyző sem tudott sokat javítani a 17. rajtpozícióból. A négyszeres világbajnok elismerte, az első három hétvége alulmúlta a várakozásaikat.
Nem titok, hogy jobb szereplésre számítottunk, de bizonyos okokból kifolyólag nem vagyunk elég erősek
– nyilatkozta a Spanyol Nagydíj előtti sajtótájékoztatón. – Ez van, ugyanakkor csapatként képesek vagyunk fejlődni, rengeteg apróságot vizsgálunk, ahol előreléphetünk. A csapat még mindig nagyon izgatott, a hangulat pedig remek. Szóval elégedett vagyok a helyzetemmel, annak ellenére is, hogy a teljesítményünk nem azon a szinten van, ahol szeretnénk, hogy legyen. Azt hiszem, ezt elfogadtuk, és igyekszünk a legjobbat kihozni ebből.”
Nagyon úgy tűnik, hogy az aerodinamikai szabálymódosítások az alacsony padlószöggel versenyző csapatokat, vagyis a Mercedest és az Aston Martint érintették a legérzékenyebben. Azonban amíg a címvédő így is képes futamokat nyerni, addig a silverstone-iak jelentősen visszaestek a tavalyi idény után, amikor a pályán elért eredmények alapján a harmadik legtöbb pontot gyűjtötték (még Racing Point néven).
Vettel szintén úgy érzi, hogy az idei előírások nem neki kedveznek.
„Ha teljesen őszinték vagyunk, az autónk nem elég gyors – jelentette ki. – Persze nyilván azt szerettük volna, hogy jobb tempóra legyen képes. Szerintem a szabályváltozások minket jobban hátráltattak, mint másokat, de ez van, minél többet ki kell hoznunk a jelenlegi helyzetünkből.”
A Spanyol Nagydíjon abból a szempontból mindenképpen lesz előrelépés, hogy Stroll után Vettel is megkapja az új fejlesztéseket. Ha a portimaói hétvégéből, illetve azon belül is leginkább a kvalifikációból indulunk ki, akkor a 33 esztendős versenyző és a csapat is bizakodhat, hiszen az AMR21-es korábbi verziójával is sikerült beverekednie magát a Q3-ba.