Csapattársak között kínos jelenetek játszódtak le a Spanyol Nagydíjon, miután Lewis Hamilton másodszor is kereket cserélt és ezzel átmenetileg Valtteri Bottas mögé került a pályán. A brit pilóta sokkal gyorsabb volt a finn versenyzőnél, de akkor úgy tűnt, nem engedheti meg magának, hogy időt veszítsen csapattársa mögött, miközben az akkor még az élen álló Max Verstappent üldözte.
Bottas mérnökén keresztül a Mercedes vezetése arra utasította a finn pilótát, hogy a lehető leggyorsabban engedje el Hamiltont. A versenyző a rádión nem ellenkezett, viszont jó háromnegyed körig akadályozta a másik Mercedest, mielőtt Hamilton a 10-es kanyarban beszúrt mellé és átvette tőle a pozíciót.
Az biztos, hogy korábban is elengedhettem volna, de a saját versenyemet is futottam, és mindig számolni kell más dolgokkal is
– nyilatkozta Bottas a Sky Sports műsorában. – Próbáltam Charles-t is lehagyni egy bokszkiállásnál nagyobb távolságra, hogy újra kiállhassak és ráhajthassak a pluszpontra. Az én fejemben leginkább a saját versenyem járt.”
„Nem sokat beszéltünk, szóltak nekem, hogy ne nagyon tartsam fel őt, de ahogy elmondtam, én a saját versenyemet is futottam. Nem azért vagyok itt, hogy bárkit is elengedjek – nevetett. – Hanem azért, hogy versenyezzek. Így megy ez.”
Hamilton a Sky Sports riporterének is megismételte, hogy gondolt arra, hogy a második bokszkiállása helyett inkább a pályán kellene támadnia Verstappent, de végül engedelmeskedett a mérnöke utasításának és behajtott a bokszba, még úgy is, hogy ettől eleinte úgy tűnt sokkal nehezebb helyzetbe került.
„Úgy voltam vele, hogy elég nagy hátrányt kell behozni. Nagy kockázat volt és nagyon jól össze kellett rakni, de szerintem közös erővel tökéletesen megoldottuk” – utalt arra, hogy a mérnökei által kitalált taktikát végül győzelemre tudta váltani. Hamilton nem neheztelt Verstappenre a rajt miatt sem, pedig a holland pilóta keményen beszúrt mellé, az autóik majdnem össze is értek.
Nagyszerű volt! A holtteremben haladt, fogalmam sem volt, hogy mennyire van tőlem.
„Szerintem a lehető legkésőbb fékeztünk az 1-es kanyar előtt, végül el kellett engednem őt, különben összeütköztünk volna. Utána stratégiát váltottunk, ezzel nem volt semmi baj. Úgy álltam hozzá, hogy hajrá, érjük utol és előzzük meg!”
Hamilton azt is elmondta, hogy bár alapvetően egy kiállással tervezték teljesíteni a versenyt, már a hétvége korábbi szakaszaiban is arra készültek, hogy megtartják a kétkiállásos versenytaktika lehetőségét is.
„Az egész hétvége során az volt a tervünk, hogy biztosan maradjon két közepes keverékű gumink és alkalmazhassuk a kétkiállásos taktikát. Noha az egykiállásos jobbnak tűnt, a tapasztalatom révén már tudom, hogy itt nagyon-nagyon nehéz megcsinálni egy egykiállásos taktikát.”