A Ferrari jókora csapást szenvedett el azzal, hogy az FIA a 2020-as szezon előtt az erőforrása módosításra kötelezte őket. Természetesen a maranellóiak maguknak köszönhetik, hogy visszaestek, hiszen a korábbi erőforrásuk nem volt szabályos, azóta pedig ennek a levét isszák. Noha az idei szezonra jókorát léptek előre ezen a téren, a riválisok körében is egyöntetű vélemény, hogy az SF21-es továbbra is híján van az egyenesbeli tempónak, azaz a motorja még mindig nincs a Mercedes vagy a Honda erőforrásának szintjén. Mattia Binotto szerint jövőre ez azonban változhat.
Az idei szezon végén befagyasztják a motorfejlesztést a Forma-1-ben, az új generációs erőforrások 2025-ös bevezetéséig tehát lényegében minden gyártó ugyanazzal a motorral fog versenyezni. Ezt a Honda kiszállása miatt a Red Bull harcolta ki, de a többi gyártó is profitálhat belőle, mivel a mostani egységek fejlesztése helyett elkezdhet koncentrálni az évek múlva érkező motor fejlesztésére.
A Red Bull ötletét eleinte ellenző, majd az F1-gyel és az FIA-val történt egyeztetés után magát egyik pillanatról a másikra meggondoló Ferrari csapatfőnöke úgy látja, hogy bár
jelenleg még van teljesítményt befolyásoló különbség az egyes motorok között, jövőre ez olyan kicsire csökken majd, hogy – akárcsak a V8-as korszakban – nem ez fogja majd eldönteni a helyezéseket.
„Azért egyeztem bele a motorok 2022-től történő befagyasztásába, mert úgy hiszem, hogy addigra megfelelő lesz a konvergencia a különböző gyártók motorja között. Láthatjuk, hogy ez már most folyamatban van, és szerintem egy éven belül megfelelő mértékű lehet” – nyilatkozta Mattia Binotto a Racefans-nek.
A konvergencia azt jelenti, hogy kellően elhanyagolható a lesz különbség az erőforrások között ahhoz, hogy a kasztni döntse el a versenyt."
A Ferrari tavaly eleinte minden bizonnyal azért is állt ellen a változtatásnak, mert még jókora lemaradásban volt a többi gyártóval szemben, de amint látták, hogy be fogják tudni hozni a hátrányt 2022-ig, valamint az FIA előrehozta az új motor bevezetését egy évvel, végül kötélnek álltak.
Binotto szerint a következő években az lesz a legfontosabb, hogy már az új motor fejlesztésére költsenek. „Ha konvergálunk, akkor szerintem egyszerűen arra kell törekednünk, hogy mindenki a következő erőforrásra költse a pénzét. El kell kerülni a nagy költekezést egy olyan időszakban, amelyben már az új erőforrással kell foglalkoznunk."