Mivel mindkét világbajnokságot vezeti, a Red Bull csapata került a figyelem középpontjába a Forma-1-ben, jelenleg minden bennfentes azt fürkészi, hogy mi az, amit az italgyártó istállója a többieknél jobban csinál. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, az ellenfél szervezetének stabilitása a siker egyik kulcsa.
„Bár nem nyertek és nehézségeik voltak, folyamatosan építették a munkacsoportjukat és próbálták fejleszteni az autót, és most láthatjuk az elvégzett munka eredményét. A másik oldalon, ha megnézzük a Mercedest, akkor láthatjuk, hogy
már tavaly is jelentős belső változások voltak, feladatkörök és átszervezések is voltak. Ráadásul, a versenyzővel is csak februárban írtak alá.”
Binotto a Ferrari kapcsán is az építkezés és a stabil munkakörnyezet jelentőség szokta hangsúlyozni, úgy véli, hogy a Mercedesnél Aldo Costa, Andy Cowell és James Allison távozása, valamint Lewis Hamilton hezitálása „a zavar jele, ami a jelenlegi helyzethez vezetett.”
A svájci szakember eredetileg motorspecialista volt a Ferrarinál, és álláspontja szerint a Mercedes állításával ellentétben a Honda nem növelte az erőforrása teljesítményét a második egységek bevetésekor, ettől függetlenül
egyetért azzal, hogy a közelmúlthoz képest erősebb lett a japán motor.
„Nem osztom azt a nézetet, amiről hallok és olvasok, a Honda-motor teljesítménye a GPS adatokat elnézve megegyezik azzal, amit az év elején, Bahreinben mutattak – mondta. – Aztán megbízhatósági gondok miatt vissza kellett fogniuk a teljesítményt. Ezeket megoldva visszajöttek arra a szintre, ahol az év elején voltak.”
„Nem tettek előrelépést. Bahrein óta mindig nekünk mindig azonos volt a teljesítményszintünk, mert így lehet csak működtetni a motort. A Red Bull esetében sem az a kérdés, hogy tettek-e előrelépést, mert azt nem engednék meg a szabályok.”