Valamilyen szinten minden csapatnak nehézséget okoz, hogy megtalálják a számukra optimális egyensúlyt az idei autók fejlesztése, és a 2022-re történő felkészülés között, amikor a technikai előírások jelentős mértékben megváltoznak. Ugyanakkor a tíz csapat közül talán a Red Bull és a Mercedes van a legkevésbé egyszerű szituációban, hiszen ők jelenleg a világbajnoki címért harcolnak, de az is nyilvánvaló, hogy nem tehetnek fel mindent erre az idényre, mert akkor az új korszakban évekre hátrányba kerülnének.
Max Verstappennek igencsak határozott véleménye van arról, hogy az energiaitalosoknak hova kellene helyezniük a hangsúlyt. A holland pilótának pályafutása során először van reális esélye a világbajnoki győzelemre, így nem meglepő, hogy minden lehetőséget meg akar ragadni, hogy felérjen a csúcsra.
Továbbra is a gázon kell tartanunk a lábunkat, és új alkatrészekkel kell előállnunk
– nyilatkozta az FIA sajtótájékoztatóján. – Emellett tanulnunk kell azokból az esetekből, amelyek balul sültek el, legyen az a beállítás vagy bármi. Az ember minden egyes hétvégén tanul, nem? Szóval, ha folyamatosan alkalmazkodunk és tanulunk, biztos vagyok benne, hogy erősek leszünk a szezon során.”
Verstappen hozzátette, semmi nem garantálja, hogy a Red Bullnak jövőre is versenyképes csomagja lesz, ezért a mostani idényből kell kihozni a maximumot. Akkor pedig pláne, ha harcban vannak a végső győzelemért.
„Úgy gondolom, hogy amíg jó esélyünk van a jelenlegi bajnokság megnyerésére, addig nem engedhetjük el – magyarázta. – Nyilvánvalóan nehéz azt mondani, hogy ez az év trükkös, de jövőre győzhetünk, hiszen soha nem lehet tudni. Idén, amikor lesz lehetőségünk, biztosan megpróbáljuk kihasználni azt.”
A sajtótájékoztatón szóba került a BMW 2008-as esete, amikor két szék közül a pad alá estek.
Robert Kubica kanadai győzelme után vezette a pontversenyt, ám a csapat úgy döntött, hogy a jelentős szabályváltozások miatt inkább a következő évre koncentrálnak. Ennek az lett a vége, hogy a lengyel pilóta 4. lett a tabellán, a 2009-es autójuk viszont sok minden volt, csak versenyképes nem, a BMW pedig a szezon végén ki is szállt a Forma-1-ből.
Verstappen ennek kapcsán is leszögezte, hogy nem szabad eldobniuk a 2021-es idényt. „Ezért kell folytatnunk az utat. Szerintem a csapat elegendő számú jó szakemberrel rendelkezik ahhoz, hogy jövőre is jó autónk legyen.”
Ami a Mercedest illeti, a címvédő két borzasztóan gyenge fordulón van túl, Toto Wolff csapatfőnök pedig élesen kritizálta a csapattagok teljesítményét, beleértve saját magát is. Mindezek ellenére az osztrák üzletember leszögezte, nem csoportosítanak át erőforrást a következő szezonról az ideire.
Már lefektettük a 2022-re vonatkozó terveinket, amelyektől semmiképpen sem fogunk eltérni.
Semmilyen, már meghozott stratégiai döntést nem változtatunk meg csak azért, mert volt két tényleg rossz hétvégénk. Tisztában voltunk vele, hogy ezen a két pályán fogunk a leggyengébben teljesíteni, és bízom benne, hogy ebben igazam lesz. Meglátjuk, mostantól, mit hoznak az európai futamok, de nyilvánvaló, hogy ez a kettő teljes mértékben a saját magunk által felállított mérce és a magunkkal szemben támasztott elvárások alatt volt.”