Az utóbbi időben ahhoz képest nagy figyelem irányult Mick Schumacher és Nyikita Mazepin csatározásaira, hogy a két Haas-pilóta rendre a mezőny végén küzd. Emellett a Stájer Nagydíj előtt a német újonc ülésével kapcsolatos problémák is előtérbe kerültek, miután Sebastian Vettel a Francia Nagydíj leintését követően megvizsgálta a Haas pilótafülkéjét. Günther Steiner szerint egyik dolognak sem kell nagy feneket keríteni.
Schumachertől a Stájer Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján természetesen megkérdezték, hogy mit mutogatott az őt barátként és mentorként segítő Vettelnek, mire a német pilóta érdekes választ adott.
Tulajdonképpen a szezon eleje óta ferdén ülök az autóban. Az ülés középen van, én viszont nem vagyok egyenes benne.
Valójában erről már beszéltünk korábban, [a Francia Nagydíj után] pedig megragadtam a lehetőséget, hogy megmutassam neki. Beszéltünk az ülésről, és szerintem adott anyukámnak egy tippet, hogy talán el kellene törnie, és így hamarabb kapnék egy újat. De ez végül nem történt meg, úgyhogy egyelőre ugyanaz az ülésem maradt."
A sajtótájékoztatón Schumacher mellett helyet foglaló Vettel viccesen megjegyezte, hogy azért nem mindig kell követni, amit mond. „Nehéz lett volna egy héten belül újat gyártani, úgyhogy ne mindig kövesd a tanácsaimat! – mondta, majd hozzátette, hogy normális kettejük kapcsolatában, hogy ilyen dolgokban is igyekszik segíteni Micknek. – A dolog kulcsa nagyon egyszerű, számos évet eltöltöttem már a versenyzésben, a múlt héten pedig beszéltünk az ülésről, és mindig vannak apróságok, amiken lehet javítani, ezért meg akartam nézni, úgyhogy meg is néztük."
Schumacher ezután igyekezett leszögezni, hogy azért a vezetésben nem zavarja a ferdén ülés, úgyhogy nem sürgős új ülést kapnia. „Dolgoznom kell azon, hogy nem ülök teljesen szimmetrikusan, de rövid idő alatt nehéz ezen változtatni. De vannak tervek arra, hogy a közeljövőben változtatunk az ülésen.
Annyira nem rossz a helyzet, ahogy egyesek gondolnák. Ez egy apróság, amihez már hozzászoktam az alsóbb kategóriákban, és hogy őszinte legyek, egyáltalán nem hátráltat vezetés közben.
Úgyhogy számunkra ez most másodlagos dolog, a fontosabb az, hogy megpróbáljunk mindennel készen állni a versenyhétvégékre, felkészültek legyünk és más dolgokra koncentráljunk valami olyasmi helyett, ami talán nincs akkor hatással rám jelenleg. De ahogy mondtam, tervben van, a nyári szünet után pedig majd előállunk valamivel, ami jobban középen van" – mondta Schumacher, majd hozzátette, hogy a szezon eleje óta elég sokat foglalkoztak már a kérdéssel, és olyan megoldást találtak, ami elég kényelmes neki ahhoz, hogy már ne zavarja.
Hogy mennyire nem tragikus az üléspozíciója, azt leginkább Günther Steiner szavain lehet lemérni, akit a csapat vélhetően nem is terhelt eddig ezzel a problémával, így csak Mick anyukájától, Corinna Schumachertől hallott róla először.
Először akkor hallottam erről, amikor az anyukája Franciaországban mesélte, hogy van valami az ülésével. Én pedig mondtam, hogy nem tudok a dologról.
Utána pedig eszkalálódott a dolog, mert új ülést akar, de ő maga is mondta, hogy ez nem sürgős. Azt hiszem, nem ül teljesen egyenesen, ami azt jelenti, hogy valahol nyomja az ülés vagy ilyesmi. De nem 45 fokban ül, nincs teljesen kifacsarodva vagy ilyesmi. Sebastian belenézett az autóba, ezért lett ebből ekkora sztori, amivel nincs bajom, de nem is tudtam róla addig, amíg az anyukája nem mondta, úgyhogy olyan rossz nem lehet. Amint akar egy új ülést és úgy gondolja, hogy a megfelelő helyzetben vagyunk ehhez, csinálni fogunk neki egyet" – szögezte le a csapatfőnök.
Az utóbbi versenyeken a Haas két újoncának útja többször is keresztezte egymást. Bakuban az orosz pilóta felbőszítette csapattársát, amikor a célegyenesben rálegyezett, majd Franciaországban olyan agresszíven előzte meg, hogy Schumachernek le kellett menekülnie a bukótérbe. Noha a verseny után a német pilóta ezzel kapcsolatban kifejezte nemtetszését, főnöke szerint utána már úgy vélte, Mazepin nem volt inkorrekt vele szemben. „Nem aggódom. Nem láttam olyan drámainak a franciaországi esetet, mint amilyennek ti [újságírók] megpróbáljátok beállítani. Megnéztük, beszéltem róla Mick-kel, és ő is azt mondta, hogy kemény volt, de nem volt unfair."
Steiner ezután feltette a kérdést, hogy mégis ki mással harcolna a két pilótája, ha nem egymással, hiszen rendszerint a mezőny végén szerepelnek. „Szeretnénk Lewis Hamiltonnal csatázni az élen, de nem tudunk, úgyhogy végső soron próbálják a legjobbat nyújtani.
Van kockázata, hogy egymásnak mennek, de ha azt mondanám nekik, hogy csak haladjanak egymás mögött, még jobban kiborulnának. Illetve akkor én is kiborulnék, hiszen nem lenne értelme eljönnünk a versenyekre."
„Nehéz helyzetben vagyunk, de ez is a része, én pedig próbálom a lehető legjobban menedzselni a dolgot. De nem fogom azt mondani nekik, hogy álljanak fel úgy, ahogy az időmérőn végeznek és vezessenek egymás mögött, mert akkor nem tanulnak semmit."
Steiner azokra a pletykákra is válaszolt, amelyek szerint a két pilóta kapcsolata a monacói verseny után romlott meg, miután Schumacher agresszívan bevetődött a futam elején Mazepin mellé. „Nagyon világosan beszéltünk a megtorlásról, és szerintem nincs szó ilyesmiről" – oszlatta el ezeket a feltevéseket a csapatfőnök, majd hozzátette, szerinte pilótái már nem is emlékeznek erre az esetre.