Fernando Alonso pályafutásában bőven találunk olyan epizódokat, amelyek során a kétszeres világbajnok nem rejtette véka alá csalódottságát és nyíltan kritizálta a csapatát. Ki nem emlékezne például a második mclarenes időszakából a 2015-ös Japán Nagydíjon szállóigévé vált rádióüzenetére, amelyben GP2-es motorhoz hasonlította a Honda erőforrását. A spanyol pilóta azonban igazi csapatjátékos is tud lenni, amit most, két év kihagyás után az Alpine színeiben bizonyít.
A Forma-1-től 2018 végén ideiglenesen elbúcsúzó, az utóbbi két idényt az autósport más vállfajaiban töltő pilóta idei visszatérése után nem pont úgy teljesített, ahogyan azt sokan várták tőle, ő viszont ahelyett, hogy a csapatra hárította volna a felelősséget, nyíltan elismerte, hogy több kell tőle, és egyelőre nincs azon a szinten, amelyen szeretne.
Mindezzel pedig a csapatban is kivívta a tiszteletet, Alan Permane sportigazgatóét legalábbis mindenképpen. Az Alonsóval első két vb-címe során is egy csapatban dolgozó szakember kiemelte, ahogyan a 39 esztendős versenyző kezeli a helyzetet. „Szerintem a folyamat ugyanaz, mint bármi a Forma-1-ben. Nincs csodaszer egyikre sem. Sem arra, hogy nagyobb leszorítóerőt vagy több lóerőt találjunk, vagy hogy a pilóták megtalálják, hogy hol tartanak. Egyszerűen keményen kell dolgozni, ő pedig keményen dolgozik. Keményen dolgozott az előszezonban is.
Egy kissé gyengén kezdett, ez biztos. Küszködött, de ahelyett hogy hisztizett vagy dühöngött volna, egyszerűen magába nézett. Soha nem hibáztatta az autót vagy a csapatot.
Azt mondta, »én vagyok az oka, fejlődnöm kell, ezt és ezt kell tennem, hogy jobb legyek«. Az irodában és a sajtóban is ezt mondta. És neki legyen mondva, ezt is tette. Nem hiszem, hogy végzett ezzel a folyamattal. Továbbra is itt van és építi maga köré a csapatot a srácaival. Remek munkát végez."
Alonso jelenleg a pontverseny 11. helyén áll 19 ponttal, szemben csapattársa, Esteban Ocon 12 egységével. Legutóbb, a Stájer Nagydíjon már egyértelműen ő vitte a hátán az istállót: bejutott a Q3-ba, majd a futamon 9. lett, miközben csapattársa már a Q1-ben búcsúzott, a versenyen pedig csak a 14. helyet szerezte meg. A spanyol versenyző az időmérőn a rádióban is bizonyította, egyre jobban belelendül, hiszen Q2-es körét „gyönyörűnek" nevezte, majd közölte, „bármi is legyen a végső helyezésünk, ezt élveztem."
Alan Permane ezek után pedig elmondta neki, mennyire fontos lehet akár egy ilyen vagy ehhez hasonló üzenet az egész csapat számára. „Utólag mondtam neki, hogy »ne becsüld alá, mennyit fog jelenteni ez a közvetítésbe bejátszott rádióüzenet. Enstone-ban és Viry-ben mindenki hallotta ezt« – utalt a csapat kasztnit, illetve motort gyártó központjára. – Emiatt megéri az egész hetes kemény munkájuk. Igazán boldognak hallani egy pilótát, aki futott egy igazán jó kört, hallani, hogy mennyire motivált. Ez jó dolog."