Blogbejegyzésben reagált Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Max Verstappen és Lewis Hamilton angliai balesetére, valamint annak következményeire. A brit szakember emlékeztetett, az ütközés helyszíne, a Copse kanyar az egyik leggyorsabb az F1-es versenynaptárban, és továbbra is Hamiltont hibáztatja azért, mert nekiment Verstappennek.
„Max tágabb íven fordult, mint [Charles] Leclerc, amikor Hamilton megelőzte őt. Hamilton túl későn fékezett, túl nagy tempót vitt be a kanyarba. Olyan sebességgel ment, hogy sohasem érte volna el a kanyar csúcspontját, és olyan íven ment, hogy nem tudta volna elkerülni Maxot, még fékezéssel együtt is kiszélesítette a pályát a baleset után” – idézte fel a saját megfigyeléseit.
Horner szerint Hamilton a Copse után már nem tudta volna tartani a lépést Verstappennel,
és kijelentette, hogy az ellenfél nyomás alá került a hazai közönség előtt, a Mercedes számára kedvező pályán. „Mindannyian tudjuk, hogy az ilyen helyzetek olyan vonásokat is felszínre hozhatnak, amelyek nem jellemzők egy világbajnokra, de ilyenkor feltűnő a megnövelt kockázatvállalás.”
A csapatfőnök nem titkolta, hogy továbbra is úgy érzi, Hamilton olcsón megúszta a balesetet a 10 másodperces időbüntetéssel, és megerősítette, hogy „a baleset súlya és az elnéző büntetés miatt átnézzük az adatokat és jogunk van felülvizsgálatot kérni. Ebből következően továbbra is bizonyítékokat keresünk és minden sportszakmai lehetőséget figyelembe veszünk.”
„A másik jelentős szempont a költségplafon szerepe. Az ütközés körülbelül 1,8 millió dollárba kerül nekünk és egy ilyen balesetnek hatalmas hatása van a költségplafon korszakában” – utalt Horner arra, hogy idén maximum 145 millió dollárt költhetnek el a csapat üzemeltetésére, így a baleset a költségvetésük több, mint 1 százalékát elveszi.
Horner emlékeztetett, a silverstone-i bukás a Verstappen pályafutásának legnagyobb becsapódása volt, a lassulás 51 g volt, eltört az ülése is, és jól vizsgázott a glória, valamint a pályát övező passzív biztonsági eszközök, még akkor is, ha a TecPro védősávot a Red Bull hat méterrel elkerülte, ezért eleinte attól is tartottak, hogy a becsapódó autó átfordul a hossztengelye körül.