A Forma-1 hazai rajongóinak mindenképpen most jön a szezon legfontosabb versenye, ugyanis ezen a hétvégén rendezik a Magyar Nagydíjat. A szurkolók számára jó hír, hogy a tavalyi alkalommal ellentétben idén már ki lehet látogatni a helyszínre, ám a körülmények még mindig nem egyeznek meg teljes mértékben a korábbi, koronavírus-járvány előtti futamokon tapasztaltakkal.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a 18 éven felüli magyar állampolgárok számára a belépés előfeltétele, hogy védettségi igazolvánnyal rendelkezzenek, nemrég azonban kiderült, hogy a labdarúgó Európa-bajnokság budapesti meccseihez hasonlóan a belépéshez karszalagra lesz szükség.
A legfontosabb információ, hogy védettségi igazolvánnyal lehet látogatni [a futamhétvégét], és a foci Eb-hez hasonlóan karszalagozás lesz
– jelentette ki Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a helyszínen tartott sajtótájékoztatón. – A karszalagokat az érvényes jeggyel fel lehet venni, az Erzsébet téren és a fóti Auchan-parkolóban van felállítva egy-egy olyan pont, ahova el kell menni ezekkel a jegyekkel. Ott kapnak egy karszalagot, és a pályára már azzal kell elérkezni.”
A budapesti átvevőpont egészen pontosan az Akvárium Klubnál lesz. A karszalag beszerzésére szerdán és csütörtökön 8:00 és 20:00, pénteken és szombaton 6:00 és 20:00, vasárnap pedig 6:00 és 15:00 között lesz lehetőség. Gyulay hangsúlyozta, hogy a Hungaroring bejáratánál kizárólag azok kaphatnak karszalagot, akik a jegyüket is ott veszik meg.
Ami a még megvásárolható belépőket illeti, Gyulay elárulta, hogy az alsó kategóriás jegyek jól fogynak, de a főlelátón még számos szabad hely van.
Mindez konkrétan azt jelenti, hogy cikkünk írásakor a legolcsóbb, teljes hétvégére szóló, még elérhető felnőttjegy a Bronze 2-es kategóriába szól, de a jegyportál tájékoztatása szerint azokból a belépőkből már az utolsó darabokat árulják.
A koronavírus-járvány miatt nem csupán a belépés feltételei változnak meg, hiszen elmarad a csütörtöki autogramosztás, valamint a futam leintése után a szurkolók nem mehetnek be a pályára ünnepelni. Gyulay kiemelte, hogy a pilóták továbbra is „buborékban” vannak, és a nézők nem mehetnek közéjük.
A rajongók két év után térhetnek vissza a pályára, így természetes, hogy némi felújításra szükség volt, hogy a pálya megfeleljen az FIA előírásainak. A Hungaroring elnök-vezérigazgatója elmondta, az ülőhelyeket biztonságosabbá tették, a fapadlókat megújították, valamint a törmelékfogó kerítéseket is átalakították, ahol szükséges volt. Ezzel együtt semmi olyasmi nem történt, ami a drukkerek számára látványos lehet, ám a tervek szerint nem olyan sokára meg fog újulni a Magyar Nagydíj helyszíne.
„Próbáljuk kihúzni a hátralévő időszakot, és bízunk benne, hogy a 2022-es futam után elkezdődhet az a fajta felújítása a Hungaroringnek, amit inkább teljes újjáépítésnek neveznék – válaszolta a GPhírek kérdésére. – Kiderült, hogy az 1985 óta álló főépület statikailag nem tudja elviselni a rá nehezedő nyomást, így sajnos meg kell válnunk tőle. Le kell bontani, és teljesen új paddock-épületet kell létesíteni, illetve a szemben lévő lelátó is teljes mértékben meg fog újulni. Ilyen formában remélhetőleg egy óriási építkezés veszi kezdetét a 2022-es verseny után, addig viszont ezen az infrastruktúrán kell megszerveznünk egy-egy ilyen eseményt.
Ez őszintén szólva elég nagy kihívás, hiszen látjuk, hogy máshol milyen pályák épülnek mostanában.”
A sajtótájékoztató keretében bemutatták azokat a trófeákat, amelyeket a három dobogós, illetve a győztes konstruktőr képviselője kap a futam után. A kupákat a tavalyi kihagyás után ismét a Herendi Porcelánmanufaktúra készítette. Simon Attila, a vállalat vezérigazgatója elárulta, a folyamat 6 hónapig tartott, ennek során előbb választani kellett a sok látványterv közül, majd az alapanyagok megmunkálása következett, hogy aztán többféle égetés jöjjön.
A trófeákon kínai dekoráció látható, ám a színek egyértelműen Magyarországra utalnak. A hazánk zászlaján található sávoknak megvan a maguk jelentése, és ezeket a Magyar Nagydíjra, illetve a jelenlegi helyzetre is át lehet ültetni.
„A piros az erőt képviseli, ezzel akartuk kifejezni, hogy erőre volt szükségünk az elmúlt hónapok, évek nehézségeinek túléléséhez, és persze a Hungaroringet és az itteni versenyautókat is erő jellemzi – magyarázta Simon. – A fehér a hűséget jelképezi: hűségesek vagyunk a Hungaroringhez és a kézi, tradicionális porcelánkészítéshez. A zöld pedig a reményt fejezi ki: reménykedünk egy egészségesebb világban, illetve a gazdaság normális kerékvágásba való visszatérésében.”
Emellett az is kiderült, hogy arany helyett platinával szegélyezték a trófeákat. Utóbbi azért jelent előnyt az ezüsttel szemben, mert nem oxidálódik, hanem „örökké megtartja csillogó ragyogását”, értéke pedig ugyanakkora, mint az aranyé.
A sajtótájékoztatón részt vett Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója is, mivel a Hungaroring ezer jegyet ajánlott fel a szervezetnek.
A szakember kiemelte, hogy az FIA mindig elismeri azt a szakmaiságot és kompetenciát, amit képviselnek, és kijelentette, hálásak azért, hogy ezer mentős dolgozó ezúttal más szerepben lehet ott a hétvégén.