Változtatott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Magyar Nagydíjtól bevezetni szándékozott, kerékcserékre vonatkozó technikai direktíván, valamint elhalasztotta annak hatályba lépését a nyári szünet utáni Belga Nagydíjra. Mindennek a Red Bull örülhet a legjobban, hiszen rendre az energiaitalos csapat hajtja végre a leggyorsabb bokszkiállásokat, és amellett, hogy így még egy versenyen kihasználhatja az ebből származó teljes előnyét, lehet, hogy azután sem veszít annyit, amennyit eredetileg veszített volna.
Az eredetileg a Magyar Nagydíjon érkező, a Red Bull szerint a Mercedes által előidézett technikai direktíva 0,15 másodperces ráhagyást írt elő a kerékcsere egyes fázisaiban, amitől a kalkulációk szerint 2-3 tizedmásodperccel lassultak volna átlagosan a kiállások. Mindezt az FIA biztonsági szempontokkal indokolta, hiszen így például a szerelők a folyamatot a lehető legjobban lerövidítve nem jelezhetik azelőtt, hogy készen vannak a cserével, mielőtt teljesen rögzítették volna a kereket.
A Racefans értesülései szerint azonban a szövetség most változtatott, és amellett, hogy egy futammal, az augusztus végi Belga Nagydíjra halasztotta a szabályváltozás bevezetését, némi enyhítést eszközölt.
Mindez azt jelenti, hogy ahol a csapatok szenzorokat használnak annak érzékelésére, hogy a kerék rendesen rögzült-e, a rendszernek meg kell tudnia akadályoznia a kerékcsere folytatását, az arról szóló döntést pedig a kerékkulcs kezelőjének kell meghoznia, ebben a munkafázisban azonban eltekintenek a 0,15 másodperces ráhagyástól.
A szoftvernek azt is meg kell tudnia gátolni, hogy a szerelő a kerékanya meghúzása előtt jelezzen (ezt a kerékkulcson levő gombbal szokták megtenni). Amennyiben mégis jelez, újra meg kell nyomnia a gombot az anya meghúzása után, ami természetesen időveszteséggel jár. A 0,15 másodperces ráhagyástól itt is eltekintenek.
Nem minden csapat alkalmaz ugyanakkor ilyen szenzorokat. Az ő esetükben a kerékkulcsot kezelő szerelőnek kell meggyőződnie arról, hogy az anya meg lett húzva, és ezt kézjelzéssel kell jeleznie. Mivel ez a módszer természetszerűleg lassabb, mint a gomb megnyomása, ezek az istállók eddig sem tudtak extra gyors kerékcseréket végrehajtani, ezért a direktíva első sorban nem nekik szól.
Bevezettek egy kötelező ráhagyást az autó emelőkről történő leengedése és a pilótának adott zöld jelzés közé is, eredetileg itt minimum 0,2 másodpercet kellett volna várnia a csapatoknak, az FIA azonban beérte 0,1 másodperccel is, az azonnali zöld jelzést azonban nem fogják tolerálni.
„Módosították a technikai direktívát a visszajelzések alapján, aminek szerintünk van értelme.
Ennek a technikai direktívának a fő célja, hogy biztosítsa, a kerékcserék biztonságos módon zajlanak, és megelőzze, hogy valami balul süljön el.
Másodsorban pedig biztosítania kell az egyenlő feltételeket a szabályok alkalmazása terén. Úgyhogy mi örülünk ennek" – összegezte Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke az elvégzett változtatásokat.