Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót a Belga Nagydíj időmérőjén, Sergio Pérez viszont csak a 7. helyről kezdheti meg a futamot. A holland pilóta ezzel nagy esélyt kapott arra, hogy utolérje, vagy akár meg is előzze a bajnokságban Lewis Hamiltont.
Verstappen a Q3 első körei után még közel 1 másodperces hátrányban volt legnagyobb riválisához képest, később pedig többen is megelőzték, így nem hibázhatott. Végül aztán ő bizonyult a leggyorsabbnak, 3 tizeddel megelőzve a Mercedes pilótáját, valamint az óriási meglepetésre a 2. helyet megkaparintó George Russellt. A Red Bull versenyzője vasárnap is esős időjárásra számít.
Nagyon trükkös körülmények voltak, esőben ez a pálya egészen más
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A gumikat megfelelő hőmérsékleti tartományba kellett hozni, ami rendkívül nehéz volt. Boldog vagyok a pole pozíció megszerzése miatt, a hétvége eddig mind szárazon, mind esőben nagyon jól alakult számunkra. Holnap viszont ismét trükkös lesz az időjárás, hiszen esni fog, majd felszárad a pálya, ezután pedig megint esni fog, szóval egy kicsit olyan lesz, mint az időmérő volt, nehéz kiválasztani a megfelelő gumit.”
Verstappen mellől Russell indul, akinek a tavalyi Szahíri Nagydíjat leszámítva semmilyen tapasztalata nincs arról, hogy milyen az élmezőnyből rajtolni. Közvetlenül a holland pilóta mögül pedig az a Hamilton fogja megkezdeni a versenyt, aki Silverstone-ban kiütötte őt, de a 23 éves versenyző nem foglalkozik ezzel. „Végső soron magamra kell koncentrálnom:
igyekszem tisztán elindulni, onnantól kezdve pedig számos tényező fogja befolyásolni a versenyt.”
Christian Horner szerint az eredményben kulcsszerepet játszott, hogy rendre jó döntéseket hoztak. A Red Bull csapatfőnöke nemcsak Verstappent, hanem Pérezt is dicsérte, sőt, Russell teljesítménye mellett sem ment el szó nélkül.
„Igyekeztük lekövetni a körülmények alakulását, és próbáltunk nem előre jósolni – magyarázta. – Mindkét pilóta nagyszerű munkát végzett, Max különösen. Szerintem jó időben jó döntéseket hoztunk, minden az utolsó körön múlott. Úgy vélem, a pályapozíció szempontjából jól helyezkedett, és végül ez a kör számított. George Russell köre elképesztő volt, gratulálok neki, de nyilván nagyon jó, hogy megszereztük a pole-t.”
Spában nem mindig jelent előnyt a pole pozíció, főleg akkor, ha az adott versenyző a Raidillonból is elsőként jön ki, ugyanis a Kemmel-egyenesben könnyen megelőzhetik a szélárnyék segítségével. Ugyanakkor Horner rámutatott, hogy ilyen körülmények között a szokásosnál is nagyobb előnyt jelent, ha az ember vezeti a versenyt.
Előttünk szabad lesz a pálya, szóval jól kell rajtolni
– mondta. – Az ember azt is tudja, hogy sebezhető, ha az Eau Rouge-ból elsőként jön ki. Holnap viszont megint eshet az eső, ebben az esetben pedig [az élen álló] számára jobbak lesznek a látási viszonyok. Meglátjuk, hogy mit hoz az időjárás, de inkább innen indulunk, mint bárhonnan máshonnan.”
Ha az időjárás valóban hasonlóan alakul, mint az időmérőn, akkor a Red Bullnak lesz egy nagy előnye a többiekhez képest, ugyanis eggyel kevesebb intermediate abroncsot használtak, mint a körülöttük lévők. „Mindkét versenyző meg tudott őrizni egy-egy szett intert, a legjobb tízből mi vagyunk az egyetlen csapat, amely képes volt erre – hangsúlyozta a brit szakember. – Bizonyos esetben legalább lesz valami a tarsolyunkban.”