IMOLA, ITALY - APRIL 17: Nicholas Latifi of Canada driving the (6) Williams Racing FW43B on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 17, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Williams csapatfőnöke kijelentette, az új tulajdonosi háttérrel már nem szorulnak arra, hogy a sok pénzzel kopogtató pilótákat kelljen választaniuk a tehetségesebbek helyett. Az Alfa Romeónak sem kötelező már Ferrari-akadémistát választania az egyik autóba.
Valamilyen szinten szinte mindegyik Forma-1-es versenyző "fizetős pilótának" számít amiatt, hogy saját és családja tőkéjéből, támogatók nélkül aligha jutott volna el a világbajnokságig. Ugyanakkor az utánpótlás szériákban kevésbé tündöklő, mecénásuk révén mégis F1-es ülést kapó versenyzőkre rá szokták sütni ezt a bélyeget, akik jellemzően a kisebb költségvetésű csapatokhoz tudnak bekerülni.
A korábbi évtizedekhez képest manapság már alig lehet ily módon a mezőny tagjává válni, az istállók stabil lábakon állnak a befektetők révén, a sereghajtó kalandorok elfogytak.
A közelmúltban a Williams számított az egyik kivételnek, de a csapatfőnök Jost Capito kijelentette: most már őket sem szabad készpénzzel működő belépőkapunak tekinteni.
Ez az új istállótulajdonosnak, a Doriltonnak köszönhető, amely nemrég felvásárolta Frank Williams hagyatékát. „Olyan helyzetben vagyunk, hogy nem függünk a pénzt kínáló pilótáktól, mint régebben. Hosszú távú a célkitűzésünk az élmezőnybe való visszakerülésre, ehhez megfelelő versenyzőket kell választanunk. Természetesen bárki felkereshet minket, de mi döntünk" – idézte Capitót az Autosport.
A kérdés azért is aktuális, mert várható üresedés. George Russell valószínűleg a Mercedesnél folytatja 2022-ben, ahonnan Valtteri Bottas számára alternatíva a visszatérés, de más pilóták is képben vannak. Például Nico Hülkenberg, aki úgy érzi, ez az utolsó esélye visszakerülni a Forma-1-be. Nicholas Latifi jövője sem biztosított még, de a kanadai a Magyar Nagydíjon mutatott jó teljesítményével szó szerint pontokat írt a neve melletti érvelésbe.
A Williams pénztárcájának az is kedvez, hogy az idei évben már több (10) pontot gyűjtöttek, mint az előző háromban összesen, és a konstruktőri tabellán megelőzik az Alfa Romeót és a Haast. Ez a jutalmak kifizetésénél igen értékes lesz.
Az Alfa Romeo nem úgy táncol, ahogy a Ferrari fütyül
Az Alfa Romeónál szintén két kérdőjel szerepel a jövő évi felállásnál, ez szeptemberben tűnhet el. A bejelentés helyszíne könnyen a márka hazai versenye, az Olasz Nagydíj lehet. Frédéric Vasseur csapatfőnök azt mondta, a régóta tartó együttműködés ellenére immár nem kötelező a Ferrari valamelyik akadémistáját ültetetniük az egyik autóba.
A jövőben szabadon választhatjuk meg a versenyzőinket.
– mondta. – De a ferraris kapcsolat miatt könnyen tárgyalhatunk az ő tehetségeikkel is." Jelen állás szerint is az a valószínű, hogy közülük szerződtetnek, ha Kimi Räikkönen és/vagy Antonio Giovinazzi nem marad.
Az Alfa Romeo ügyvezető igazgatója pedig arról biztosította Vasseurt, hogy egyéb sportpolitikai tényezők sem befolyásolják a végső szavát. „Egyetlen személy dönt, Fred Vasseur. Én tudom, hogy kell autókat értékesíteni, ő azt, hogyan kell csapatot irányítani. 25 éve csinálja, méghozzá remekül" – közölte Jean-Philippe Imparato a L'Equipe-pel. Ezt annak kapcsán mondta, hogy nem feltétlenül kell olasz pilótára szavazni, vagyis Giovinazzit ez nem segíti.