A Forma-1-ben csak a jövő heti Belga Nagydíjjal ér véget a nyári szünet, azonban az autósport rajongói erre a hétvégére sem maradtak program nélkül, hiszen szombaton délután 4 órakor rajtolt el a Le Mans-i 24 órás verseny. A futamon a szokásoknak megfelelően ezúttal is rengeteg egykori F1-es pilóta vett részt.
Előtte pedig egy jelenlegi volt a főszerepben, a viadalt 2018-ban és 2019-ben is megnyerő Fernando Alonso személyében. A kétszeres F1-es és egyszeres WEC-világbajnok csapata, az Alpine bemutatót tartott, aminek keretében a spanyol pilóta pályára vihette az F1-es autót. Az eseményen részt vett Esteban Ocon, valamint a márkaigazgató Laurent Rossi is: előbbi egy A110 GT4-es, utóbbi egy A110 S volánja mögött ült.
Alonso ezzel történelmet írt, ugyanis elsőként vihetett körbe a legendás aszfaltcsíkon egy Forma-1-es autót.
Itt fontos megjegyezni, hogy az 1967-es Francia Nagydíjat Le Mans-ban rendezték, de a mezőny egy jóval rövidebb vonalvezetésen körözött.
Ami magát a futamot illeti, a Hypercarban, vagyis a leggyorsabb géposztályban összesen négy egykori F1-es pilóta képviseltette magát: a 7-es Toyota a pole pozíciót megszerző Kobajasi Kamuival a soraiban állt ki a futamra, míg a 8-as számú testvérautót Sébastien Buemi, Brendon Hartley, valamint Nakadzsima Kazuki vezette.
Ahogyan az várható volt, a győzelem a japánok két egysége között dőlt el, ám a rajtot követően Buemiék rögtön hátrányba kerültek, miután az esős pályán megforgatták őket. Később vissza tudtak jönni, előfordult, hogy vezették is a versenyt, de a futam nagy részét a másik autó uralta. A két Toyota győzelmét még a reggel felmerülő üzemanyag-problémák sem veszélyeztették.
Kobajasi végül Mike Conway-jel és José Maria Lópezzel együtt állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
Az LMP2-eseknél számos, F1-ből ismert versenyző kapott lehetőséget. Közülük a Robert Kubicával felálló, 41-es számú WRT-nek volt a legnagyobb esélye a győzelemre, olyannyira, hogy az utolsó percekben Ye Yifei vezetett. Ám ekkor az autó műszaki hiba miatt megállt, és be sem fejezte a versenyt, átadva ezzel az első helyet a többek között Habsburg Ferdinánddal felálló, 31-es számú testvérautónak.
Mögöttük a Stoffel Vandoorne-t a soraiban tudó 28-as Jota végzett, majd a Will Stevens fémjelezte 65-ös Panis Racing következett. A dobogóról épphogy lecsúszott a részben Zak Brown által birtokolt United Autosports 23-as gépe, ami az éjszaka folyamán balesetet szenvedett. Paul di Resta ártatlan félként volt részese az incidensnek, érdekesség, hogy Pastor Maldonado unokatestvére, Manuel volt a vétkes, aki ráadásul a testvérautót vezette.
Anthony Davidson egysége, a 38-as számú Jota a 8. pozícióban ért célba kategóriájában, pedig az eredmény ennél sokkal jobb is lehetett volna. António Félix da Costa ugyanis vezető helyről adta át neki a kocsit, ám a brit versenyző hibázott és a kavicságyban kötött ki.
Kettővel mögöttük a 21-es Dragonspeed futott be, amit többek között a hétszeres F1-es futamgyőztes, Juan Pablo Montoya is vezetett.
Ők azonban az újonnan létrehozott, Pro-Am elnevezésű alkategóriában, is elindultak, mivel volt egy bronz besorolású, vagyis lényegében amatőr pilótájuk. Mivel az ehhez hasonló egységek közül ők értek célba először, ezért Montoyáék megnyerték az LMP2-es Pro-Am kupát, legyőzve a mögöttük záró Racing Team Nederlandot Giedo van der Gardéval.
A többi egykori F1-es versenyző egysége feladta a futamot, Kubicáé mellett a kiesők listáján található Roberto Merhi, Felipe Nasr, valamint Jan és Kevin Magnussen neve is. A GTE Pro kategóriájában Baumgartner Zsolt egykori csapattársa, Gianmaria Bruni a 4. lett a 91-es Porschével, a viadalt az AF Corse 51-es egysége nyerte egy Ferrari 488 GTE Evo volánja mögött. Az amatőrök között szintén ez a csapat-autó páros aratott győzelmet.