A Forma-1 egyik legismertebb menedzserpárosa lett az elmúlt bő másfél évtized során a Red Bull csapatát irányító Helmut Marko és Christian Horner. A veterán osztrák és a már szintén nagyon rutinos, de még mindig az F1 második legfiatalabb csapatfőnöke rendbe tette a küszködő Jaguart, négy egyéni és négy konstruktőri vb-t nyert és idén mindkét sorozatban az ötödikre hajtanak.
Horner pályafutását nemrég mi is bemutattuk, kitértünk arra is, hogy egy fiatal olasz versenyző, Vitantonio Liuzzi is szerepet játszott abban, hogy egy adásvétel után alaposabban megismerjék egymást az egykori Formula 3000-ben. A manapság már sportfelügyelőként is dolgozó Liuzzi örül, hogy e téren is hozzátehetett a Red Bull F1-es történetéhez.
Ők ketten teljesen különbözők
– nyilatkozta Liuzzi a RacingNews365.com-nak. – Nagyon örülök, mert amikor interjúkat olvasok, akkor Horner elmondja, hogy nekem is köszönhető, hogy 2004-ben a Red Bullhoz került. Amikor az Ardennel versenyeztem, Christian Horner lenyűgöző csapatfőnök volt, minden helyzetben remek látásmóddal, egy igazi gépezet volt csapatfőnökként.”
Horner valóban nagyon sikeres volt az általa alapított Ardennel az utánpótlás-bajnokságban, már az F1-be való továbblépéshez kereste a lehetőséget, de Eddie Jordan nagyon magas árat kért a csapatáért. A Jordan a Red Bullt sem érdekelte, ők viszont felvásárolták a Jaguart, és
2005 elején felkérték Hornert, hogy legyen a csapatfőnök.
„Amikor Dr. Markóval beszélgettem, mindig nagyon elismerően szólt Christianról. Ez már nagyon régen volt, de [Marko] a maga osztrák módján tudja, hogyan kell működtetni egy csapatot. Szerintem mindketten hajszolják egymást, és csodálatos dolgokat tettek az istállóért” – nyilatkozta Liuzzi, aki beugróként versenyzett a Red Bullnál is, majd teljes szezonra a Toro Rossóhoz került.
Természetesen a kezdet a Red Bullnál sem volt könnyű, nekik is szükségük volt négy évre, mire eljutottak arra a pontra, hogy a világbajnoki címért küzdhettek, és végül 2010-ben, a hatodik szezonjuk során nyerték meg azt. Liuzzi elárulta, az első években zavaros volt a helyzet a csapatnál, mert túl sokan beleszóltak abba, hogy miként kellene működnie a csapatnak.
„Nehezen kezelték egymást, mert mindenki azt akarta, hogy neki legyen igaza, de 2009-ben [Dietrich] Mateschitz hirtelen mindent Marko kezébe adott. Úgy gondolom, Marko és Christian tökéletes párost alkot, jól összeállították a csapatot, hogy megnyerjék a világbajnokságot” – utalt Liuzzi a 2010-es szezonra, amely során Sebastian Vettel először világbajnok lett.