A Holland Nagydíj helyszínének egyik különlegessége a két befelé dőlő kanyar volt. A pilóták nem győzték dicsérni a pálya kialakítását, és kétségtelen, hogy a 3-as, illetve az utolsó kanyar a televízió képernyőjén keresztül is különleges látványt nyújt.
A hétvége egyik legszebb mozdulata szintén az előbbi kanyarhoz fűződik: Fernando Alonso az első körben a külső ívet használva Esteban Ocont és Antonio Giovinazzit is megelőzte, és bár az olasz pilóta ideiglenesen visszavette a pozícióját, végül a kétszeres F1-es világbajnok kerekedett felül, amit nagyrészt ennek a manővernek köszönhetett. Első látásra logikus, hogy az Alpine versenyzőjének jól mennek az ilyen jellegű kanyarok, hiszen három alkalommal is elindult az Indy 500-on, ám ő elárulta, hogy ez egyáltalán nem segített neki.
Semmilyen szempontból nem lehet összehasonlítani a két sorozatot
– nyilatkozta az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Az IndyCarban sokkal kisebb a dőlés, a sebesség viszont jóval nagyobb. A leszorítóerő teljesen más, és az Indyben alacsonyabban megyünk, nincs értelme nagyon kívülre kerülni. Most viszont volt, mert a pálya másképpen emelkedik.”
A 40 esztendős versenyző elmondta, júniusban látta a Regionális Formula Európa-bajnokság zandvoorti fordulóját, és megnézte, hogy a különböző pilóták milyen íveket használnak. Ebből már a hétvége elején profitálhatott: Adam Cooper brit újságíró még múlt héten írta ki saját Twitter-oldalára, hogy az egyik csapat minden ívet kielemzett, amit a mezőny tagjai használtak, és azt a következtetést vonták le, hogy Alonso ismerte ki magát a leghamarabb a 3-as kanyarban. „[Az első szabadedzésen] különböző íveket próbáltam ki, és úgy tűnt, hogy jól működnek – emlékezett vissza. –
Jó móka volt, mert az ember érzi, hogy [teste] összenyomódik, ami más jellegű tapasztalat.”
A Holland Nagydíj pénteki napja után számos versenyző méltatta a helyszínt, Sebastian Vettel odáig ment, hogy kijelentette, szerinte más pályákon is szükség lenne ilyen jellegű kanyarokra. Alonso csatlakozott egykori nagy riválisához.
„Ez jót tesz a versenyzésnek, felgyorsítja a kanyarokat, valamint segíti a gumikezelést és az aerodinamikát – magyarázta. – Ehhez nem vagyunk hozzászokva, mivel az elmúlt években olyan pályák épültek, amelyeken kifelé dőlő kanyarok találhatóak, ami ennek az ellentéte. Most mindannyian kellemesen meglepődtünk a döntött kanyaron, és így még szomorúbb, hogy ennyi, kifelé dőlő kanyarral rendelkező aszfaltcsíkot létesítettünk.”