Az Orosz Nagydíjon többen is felfigyeltek arra, hogy Fernando Alonso hogyan teljesítette a verseny első féktávjának számító 2-es kanyart a rajt után. A spanyol pilóta alig lassított, majd kiment a bukótérbe, hogy aztán onnan az előírásoknak megfelelően, az oda kihelyezett táblák között térjen vissza. A kétszeres F1-es világbajnok csak ideiglenesen javított pozíciót, bár azt nehéz megállapítani, hogy hol kötött volna ki, ha a pályán marad.
Könnyen lehet, hogy szándékos manőverről volt szó, ám a sportfelügyelők még csak nem is vizsgálták Alonso megmozdulását. A közbeszédben viszont téma volt, ami egyáltalán nem nyerte el a kétszeres F1-es világbajnok tetszését, aki kettős mércét emlegetett.
Mindez csupán megerősítette, hogy ha én teszek valamit, akkor másképpen viselkednek, és más következménnyel jár a következő futamra nézve
– nyilatkozta a Török Nagydíj hétvégéjét megelőző sajtótájékoztatón. – Szóval most lehetséges, hogy az első pár kanyar esetében megváltoztatják a pályaelhagyásra [vonatkozó szabályokat].”
Ami az FIA-t illeti, Alonsónak nincsen igaza, legalábbis egyelőre semmilyen jel nem utal arra, hogy ezen a téren szigorúbbak lennének a versenyzőkkel szemben. A szokásos versenyigazgatói jegyzet szövege ugyanis ezen a ponton teljes mértékben megegyezik a tavalyi isztambuli hétvége előtt kiadott változatéval, és ahogyan akkor, úgy most sincsen szó külön az első körös pályaelhagyásokról.
Alonso ugyanakkor korábban arról beszélt, hogy szerinte előfordult, hogy ellenfelei szabálytalanul előzték meg őt a rajt után, de a döntéshozók nem tettek semmit. A 40 éves pilóta akkor azt hozta fel példaként, hogy Daniel Ricciardo a pályán kívül ment el mellette a Red Bull Ringen, aminek egyrészt szintén nem lett következménye, másrészt egyáltalán nem képezte a közbeszéd tárgyát.
A bajnokság nagy részében én voltam az idióta a pályán, amikor az első néhány versenyen sokan az aszfaltcsíkon kívül előztek meg
– magyarázta. – Emlékszem, ez az első és a második ausztriai futamon [is megesett], és nem történt semmi. Nem merültek fel kérdések a következő versenyre. Szocsi után van kérdés, szóval ez egy megerősítés. Más szabályok vonatkoznak az emberekre, vagy fogalmazzunk úgy, hogy a következő héten eltérő irányt vesz a közbeszéd.”
Alonso ugyanakkor itt nem állt meg, és egy másik példán keresztül is utalt arra, hogy szerinte a sportfelügyelők kettős mércét alkalmaznak. Az Alpine versenyzője szerint ugyanis nem mindenki kerülte volna el a büntetést, ha Lando Norrishoz hasonlóan átlépi a bokszutca bejáratát jelző fehér vonalat. A brit pilóta csupán megrovást kapott, amit a döntéshozók a borzasztóan csúszós pályával indokoltak. „Meglátjuk, hogy a következő, aki átmegy a fehér vonalon a bokszutca bejáratánál, milyen nemzetiségű, és milyen büntetést kap” – jegyezte meg Alonso.