Nagy figyelmet kapott a Mercedes hátsó futóműve az USA Nagydíj során, miután a Sky Sports szakértője, Paul di Resta bemutatta, hogy a megoldás az egyenesekben képes csökkenteni a hasmagasságot, ezáltal fokozni az autó csúcssebességét. A megoldás nem új, de a Mercedes a többieknél extrémebb szinten használja, ezt a Török Nagydíj alapján be is mutatták.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az USA Nagydíj első szabadedzése idején utalt is a Mercedes megoldására, és áttételesen összefüggésbe hozta azt azzal, hogy az ellenfél autói sokkal gyorsabbak voltak náluk az első tréningen. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke „zajnak” nevezte ezt és a felvetést is, hogy motorfejlesztésekkel próbálkoznak.
Több ellenfél, köztük a Ferrari is megerősítette, hogy nem látnak kivetnivalót a Mercedes megoldásában,
amelyhez hasonlót ők is több éve használnak, és Horner is elismerte, hogy nem terveznek további lépéseket. „Sohasem állítottuk, hogy szabálytalannak tartjuk, ezért semmi okunk nincs arra, hogy panaszt tegyünk” – nyilatkozta a csapatfőnök az austini hétvége folyamán.
Horner úgy vélte, hogy Törökországban a rendszer „extrém” változata működött, a bukkanókkal tűzdelt austini pályán kevésbé volt hasznos, de
arra számított, hogy a későbbiekben, például az utolsó előtti fordulót rendező Szaúd-Arábiában nagyobb lesz majd a hatása.
„Ezt már korábban is használták, láttuk náluk a múltban is, de Törökországban egy elég extrém verziót vetettek be, úgy tűnik, hogy az a pálya lehetővé tette ezt. Néhány pályán nagyobb hatása lesz, mint máshol. Ezúttal mérsékeltebb volt a haszna, de Dzsiddában például eléggé erőteljes lehet” – vélte.
A Mercedesnél sem az innovatív megoldásnak tulajdonították, hogy jól szerepeltek az első szabadedzésen. Andrew Shovlin, a címvédő istálló vezető versenymérnöke elismerte, rosszul mérték fel a helyzetüket, és az erőforrás üzemeltetésével is jobbnak láttatták a helyzetüket a ténylegesnél.
„Jól néztünk ki, és hogy őszinte legyek, mi is azt gondoltuk, hogy nagyon jó formában vagyunk. Persze tudtuk, hogy meglehetősen feltekertük az erőforrást, ami miatt a helyzet hízelgő volt ránk nézve, miközben azt is láttuk, hogy Max [Verstappen] nem tudott rendes kört összerakni, problémái voltak a forgalommal és egyebekkel. Úgyhogy valószínűleg túlzottan optimisták voltunk, még ha nem is ez a megfelelő szó rá.”
„Úgy véltük, hogy jól kezdtük a hétvégét. A második szabadedzésen aztán már tisztább képet kaptunk arról, hogy valójában milyen a tempónk. Nem igazán arról volt szó, hogy rossz döntéseket hoztunk a beállításokkal, de ahogy melegebb lett és szelesebbé vált az idő, egy kicsit jobban elkezdtünk küszködni. A második szabadedzésen látott erőviszonyok köszöntek vissza szombaton és vasárnap is, úgyhogy ez volt a mérvadó.”