A bahreini, a kínai és az ausztriai futammal elindult az idei F1 Esports Pro Series, vagyis a Forma-1 hivatalos virtuális bajnoksága. Az elmúlt évekkel ellentétben ketten képviselik Magyarországot, ugyanis a McLarenhez igazoló Bereznay Dániel mellett az Alpine színeiben induló újoncnak, Sipos Patriknak is szurkolhatunk.
A szahíri és a sanghaji időmérőt még szerdán délután rendezték, és magyar szempontból nem történt meglepetés a résztvevők terén. Bereznay ott volt a mezőnyben, míg Sipos nem kapott lehetőséget a nála sokkal tapasztaltabb Nicolas Longuet és Fabrizio Donoso mellett. A McLaren versenyzője végül a 9. helyet szerezte meg.
Ezután jött a kellemetlen meglepetés, ugyanis a kínai kvalifikáción a szintén most debütáló Josh Idowu ült a helyén.
A 21 éves versenyző az Instagram-bejegyzésében úgy fogalmazott, hogy a csapat határozott így, ennél bővebben nem kommentálta a döntést.
A futamokat szokás szerint este rendezték, és Bereznay kifejezetten jól kezdett: az 1. körben három helyet javított, a 3. kör elején pedig már a 4. pozícióban találta magát. Igaz, a helyzetét ekkor még megkönnyítette, hogy a maga mögé utasított ellenfeleivel ellentétben lágy gumikon rajtolt.
Ezen a ponton körülbelül 2 másodpercre volt az első hármastól, és egy ideig még tudott rájuk közeledni, ám nem tudott DRS-távolságon belülre kerülni Álvaro Carretónhoz képest, amit a bejegyzésében kulcsfontosságúnak titulált.
Ezt követően pedig borzasztóan korán, már a 20 körös verseny 5. körében közepesekre váltott, ami később megbosszulta magát.
Már az elévágás sem jött össze, de a 14. kör elejéig tartotta a 4. helyet, ám innentől kezdve sorra előzték meg a frissebb gumikon haladó riválisai. Végül a 14. pozícióban intették le, de Donoso büntetésének köszönhetően eggyel feljebb lépett az eredményjelzőn. Az izgalmas viadalt végül Lucas Blakeley nyerte Carretón és Longuet előtt.
A kínai futam folyamatosan felszáradó pályán zajlott, és a mezőny hátsó feléből rajtolva nyerték meg, ami a profi esportolók között még annyira sem megszokott, mint a valóságban. Ehhez azonban kellett a címvédő Jarno Opmeer bátor húzása, aki a többiekkel ellentétben köztes esőgumikon rajtolt, és az elején ugyan visszaesett, de a megspórolt kerékcserének köszönhetően az élre ugrott. Donoso az intermediate és a száraz abroncsok közötti váltópontot találta el mindenkinél jobban, így ő lett a 2., míg Marcel Kiefer a 3. helyen ért célba.
A csütörtöki versenynap kiváló hírrel indult, ugyanis nemcsak Bereznay került vissza a McLarenbe, hanem Sipos is lehetőséget kapott Donoso helyén. A Q1-et még mindketten sikerrel vették, ám a Q2-ben az utolsó két helyen végeztek, mivel körülbelül félidőnél megérkezett az eső, és onnantól kezdve senki nem tudott javítani.
A rajt után Bereznay, aki egyedüliként kezdett lágy abroncsokon, megpróbálkozott az előzéssel, de ezzel csak azt érte el, hogy honfitársa elment mellette.
Az első körökben mindketten két-két pozíciót javítottak: a vélhetően internetproblémákkal küzdő Daniele Haddad kiesett, míg Joni Törmälä visszacsúszott a mezőny végére.
Ebben a pozícióban haladtak egészen a 9. körig, amikor a futam elején hibázó, így sérült autóval versenyző Kiefert a McLaren versenyzője megelőzte, hogy aztán a német pilóta ki is álljon a bokszba. A következő körben pedig megkezdődött a káosz, ugyanis az időmérő után a versenyen is eleredt az eső: Bereznay a 10., Sipos a 12. körben ment ki intermediate gumikért, és amikor ezt mindenki megtette, a 12., illetve a 14. helyet foglalták el. Végül ugyanebben a pozícióban futottak be, de az Alpine versenyzője kapott egy 3 másodperces büntetést, így csupán a 17. helyen futott be.
A futamot ezúttal is Opmeer nyerte Frederik Rasmussen és Bereznay csapattársa, Bari Boroumand előtt. A holland versenyző így 14 pontos különbséggel vezet Blakeley-vel szemben, a McLaren pilótáját pedig további 16 egységgel előzi meg. A magyarok első pontjára még várni kell, legkorábban a két hét múlva esedékes második versenyhéten törhet meg a jég.
Helyezés | Versenyző | Pont |
1. | Jarno Opmeer | 63 |
2. | Lucas Blakeley | 49 |
3. | Bari Boroumand | 33 |
4. | Frederik Rasmussen | 24 |
5. | Álvaro Carretón | 23 |
6. | Nicolas Longuet | 20 |
7. | Fabrizio Donoso | 19 |
8. | Marcel Kiefer | 19 |
9. | Daniel Moreno | 15 |
10. | David Tonizza | 12 |
11. | Brendon Leigh | 12 |
12. | Daniele Haddad | 6 |
13. | Simon Weigang | 6 |
14. | Michael Romanidis | 2 |
15. | Filip Prešnajder | 1 |
Helyezés | Csapat | Pont |
1. | Mercedes | 78 |
2. | Aston Martin | 55 |
3. | Red Bull | 43 |
4. | Alpine | 39 |
5. | McLaren | 33 |
6. | Williams | 25 |
7. | Ferrari | 24 |
8. | Alfa Romeo | 7 |
9. | Haas | 0 |
10. | Alpha Tauri | 0 |