A Red Bull nagyon agresszív stratégiát alkalmazva tudta megnyerni az USA Nagydíjat, miközben egyáltalán nem volt biztos benne, hogy Max Verstappennek marad elég gumija a futam végére ahhoz, hogy visszaverje a 8 körrel frissebb abroncsokon rohamozó Lewis Hamilton támadásait. Christian Horner, az istálló csapatfőnöke elárulta, nem nagyon volt más választásuk, mint korán a bokszba hívni az utolsó kerékcseréjekor a holland pilótát, onnan pedig már csak Verstappenen múlt, hogy kitartott a célig.
„Őszintén nem gondoltam, hogy össze fog jönni neki a győzelem. Lewisnak nyolc körrel frissebb gumijai voltak,
[Verstappen] első kemény szettje, amely lekerült az autóról, pedig nagyjából a vászonig volt kopva. Ezután azt gondoltam, hogy a verseny végére nem sok gumink fog maradni"
– nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. – Úgy gondolom, az volt a kulcs, ahogyan a gumikat menedzselte az utolsó etapban, biztosítva, hogy elég gumija maradjon az utolsó öt-hat körre."
A Red Bull csapatfőnökétől futam közben is megkérdezték, nem túl korai-e Verstappen utolsó kiállása, de a vászonig kopott korábbi szett tükrében már tudjuk, hogy
nem volt nagy mozgástere a csapatnak, amely ráadásul attól is tartott, hogy a Mercedes meghúzza, amit ők az első kerékcsere előtt, és elévág Verstappennek.
„Meg voltunk róla győződve, hogy a második etap végén elénk akarnak vágni. Tudtuk, hogy nagyon jó a gumikopásuk, ezért hoztuk ki korán [Verstappent], valamint kezdtek elfogyni a gumik. [Hamilton] három másodpercen belül volt, mi pedig nem akartuk feladni a pályán elfoglalt pozíciónkat. Ez viszont azt jelentette, hogy az utolsó öt-tíz kör kritikus lesz."
Horner elismerte, nagyon nehezen nyelték volna le, ha Hamiltonnak a verseny végén sikerül az előzés. „Lewisról tudjuk, hogy erős a verseny végén. Tovább kint maradt, amivel előnybe hozta magát. Montrealban így, az utolsó néhány körben már veszítettünk a Mercedes ellen, és nagyon fájt. Újra átélni ezt igazán fájdalmas lett volna. De Max remek munkát végezve éppen, hogy kitartott. Nagyszerű versenyt teljesített, igazán okosan versenyzett, és pont maradt elég gumija a végére."
Kemény volt a vége, a gumik nem voltak valami jó állapotban. Természetesen tudtam, hogy Lewis milyen ütemben zárkózik fel, de végül sikerült kitartanunk
– nyilatkozta Verstappen. – Ezen a pályán elég nehéz előzni, de persze ha a gumik elfogynak, egy ponttól kezdve az ember nagyon sok időt veszíthet. Szerencsére éppen elég volt."
A holland pilóta a versenyen egyébként azt is megmutatta, mennyi szabad kapacitása van átlátni a történéseket, hiszen az első kiállása után azt is észben tartotta, hogy Hamiltonnak nem szabad hagyni, hogy elnyújtsa az első etapját, ezért Sergio Pérezt is ki kell hozni a bokszba, hogy a Mercedesnek védekeznie kelljen az újabb elévágással szemben. „Tudták, hogy eléjük fogok vágni, így pedig nincs értelme kiállniuk. Ezután mondtam, hogy a bokszba kell kényszeríteni őket, nem engedhetjük nekik, hogy sokáig kint maradjanak. Ekkor kiálltunk Checóval, előbb-utóbb pedig reagálniuk kellett, különben Checo megelőzi őket."
Verstappen összességében egyébként nem zavartatta magát az elé állított feladata miatt, és nem volt gondja azzal, hogy a Red Bull ennyire rizikós taktikát alkalmazott nála, mert mint mondja, az volt a fontos, hogy valahogy visszaszerezzék a rajtnál elveszített első helyet.
„Örültem, hogy eléjük kerültem, mert onnan már egészen más a történet. A végén rá kellett jönnöm, hogy miként maradhatok ott, de inkább az élen szeretek lenni, még úgy is, ha a végén talán megelőznek, mert hátul maradva az ember csak beszorul, és az sokkal frusztrálóbb."