Vászonig kopott gumi és a Mercedes várható ellencsapása is nehezítette Verstappen futamát

Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, kerékcsere
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 24: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda makes a pitstop during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 24, 2021 in Austin, Texas. Darron Cummings - Pool/Getty Images/AFP (Photo by POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Több tényező is közrejátszott abban, hogy Max Verstappennek nagyon meg kellett dolgoznia az USA Nagydíj megnyeréséért, de a holland pilóta elmondta, inkább védekezett az első helyen, mint támadott a másodikon.

A Red Bull nagyon agresszív stratégiát alkalmazva tudta megnyerni az USA Nagydíjat, miközben egyáltalán nem volt biztos benne, hogy Max Verstappennek marad elég gumija a futam végére ahhoz, hogy visszaverje a 8 körrel frissebb abroncsokon rohamozó Lewis Hamilton támadásait. Christian Horner, az istálló csapatfőnöke elárulta, nem nagyon volt más választásuk, mint korán a bokszba hívni az utolsó kerékcseréjekor a holland pilótát, onnan pedig már csak Verstappenen múlt, hogy kitartott a célig.

Forma-1, USA Nagydíj, Danica Patrick
Forma-1, USA Nagydíj, Red Bull, Megan Thee Stallion
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Serena Williams
Forma-1, USA Nagydíj, versenyzői parádé
Forma-1, USA Nagydíj, Christian Horner, Red Bull, Shaquille O'Neal,
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen szurkolói
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Peter Bonnington, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, USA Nagydíj, Sergio Pérez, Carlos Sainz, Charles Leclerc, Lando Norris, Daniel Ricciardo, Red Bull, Ferrari, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Mercedes, Valtteri Bottas
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Fernando Alonso
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, USA Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Shaquille O'Neal, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull

„Őszintén nem gondoltam, hogy össze fog jönni neki a győzelem. Lewisnak nyolc körrel frissebb gumijai voltak,

– nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. – Úgy gondolom, az volt a kulcs, ahogyan a gumikat menedzselte az utolsó etapban, biztosítva, hogy elég gumija maradjon az utolsó öt-hat körre."

A Red Bull csapatfőnökétől futam közben is megkérdezték, nem túl korai-e Verstappen utolsó kiállása, de a vászonig kopott korábbi szett tükrében már tudjuk, hogy

nem volt nagy mozgástere a csapatnak, amely ráadásul attól is tartott, hogy a Mercedes meghúzza, amit ők az első kerékcsere előtt, és elévág Verstappennek.

„Meg voltunk róla győződve, hogy a második etap végén elénk akarnak vágni. Tudtuk, hogy nagyon jó a gumikopásuk, ezért hoztuk ki korán [Verstappent], valamint kezdtek elfogyni a gumik. [Hamilton] három másodpercen belül volt, mi pedig nem akartuk feladni a pályán elfoglalt pozíciónkat. Ez viszont azt jelentette, hogy az utolsó öt-tíz kör kritikus lesz."

A Mercedes tehetetlen volt az elévágás ellen, de az volt a terve, hogy visszaadja a kölcsönt Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

Horner elismerte, nagyon nehezen nyelték volna le, ha Hamiltonnak a verseny végén sikerül az előzés. „Lewisról tudjuk, hogy erős a verseny végén. Tovább kint maradt, amivel előnybe hozta magát. Montrealban így, az utolsó néhány körben már veszítettünk a Mercedes ellen, és nagyon fájt. Újra átélni ezt igazán fájdalmas lett volna. De Max remek munkát végezve éppen, hogy kitartott. Nagyszerű versenyt teljesített, igazán okosan versenyzett, és pont maradt elég gumija a végére."

– nyilatkozta Verstappen. – Ezen a pályán elég nehéz előzni, de persze ha a gumik elfogynak, egy ponttól kezdve az ember nagyon sok időt veszíthet. Szerencsére éppen elég volt."

A holland pilóta a versenyen egyébként azt is megmutatta, mennyi szabad kapacitása van átlátni a történéseket, hiszen az első kiállása után azt is észben tartotta, hogy Hamiltonnak nem szabad hagyni, hogy elnyújtsa az első etapját, ezért Sergio Pérezt is ki kell hozni a bokszba, hogy a Mercedesnek védekeznie kelljen az újabb elévágással szemben. „Tudták, hogy eléjük fogok vágni, így pedig nincs értelme kiállniuk. Ezután mondtam, hogy a bokszba kell kényszeríteni őket, nem engedhetjük nekik, hogy sokáig kint maradjanak. Ekkor kiálltunk Checóval, előbb-utóbb pedig reagálniuk kellett, különben Checo megelőzi őket."

A végére Hamilton utolérte, de Verstappen inkább volt üldözött, mint üldöző Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Jared C. Tilton

Verstappen összességében egyébként nem zavartatta magát az elé állított feladata miatt, és nem volt gondja azzal, hogy a Red Bull ennyire rizikós taktikát alkalmazott nála, mert mint mondja, az volt a fontos, hogy valahogy visszaszerezzék a rajtnál elveszített első helyet.

„Örültem, hogy eléjük kerültem, mert onnan már egészen más a történet. A végén rá kellett jönnöm, hogy miként maradhatok ott, de inkább az élen szeretek lenni, még úgy is, ha a végén talán megelőznek, mert hátul maradva az ember csak beszorul, és az sokkal frusztrálóbb."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!