Mercedes' British driver Lewis Hamilton gets ready in the pit lane for the start of the Formula One Mexico Grand Prix at the Hermanos Rodriguez racetrack in Mexico City on November 7, 2021. (Photo by Francisco Guasco / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A Red Bull mexikói tempóját látva Lewis Hamilton már a Brazil Nagydíj miatt aggódik, Verstappen szavai azonban megnyugtathatják egy kicsit.
Azok után, hogy Törökországban gyorsabb volt a Red Bullnál, majd Austinban csak egy hajszál választotta el a két csapatot, Mexikóban a Mercedes egyértelműen lassabbnak bizonyult fő riválisánál, és mint az utólag kiderült, az időmérőn is csak azért nyert, mert a Red Bullnak nem sikerült a megfelelő működési tartományba hoznia a gumikat. Ezt látva a Max Verstappen mögött immár 19 pontos hátrányban levő Lewis Hamilton előre aggódik a Brazil Nagydíj miatt, riválisa azonban figyelmeztet, valószínűleg Interlagosban nem lesznek ennyire elöl.
„Még van hátra négy verseny. Nyilván 19 pont az rengeteg, és azt hiszem, győzelemből is sok van neki az idén” – utalt Hamilton arra, hogy a győzelmek számában már akkor sem érheti utol Verstappent, ha megnyeri a hátralevő négy versenyt, azaz pontegyenlőség esetén a holland pilóta lenne a világbajnok.
Ha át tudják menteni ezt a tempót a következő futamra, akkor bajban leszünk. Nem tudom, hogy ismét használni fogják-e azt a nagy szárnyat, amit Mexikóban. Ez majd ott fog kiderülni. De remélem, hogy közelebb leszünk."
A hétszeres világbajnok a Red Bull Monacóban is használt, maximális leszorítóerőt biztosító szárnyára utalt, amelyet Brazíliában nem feltétlenül fognak majd az RB16B-re tenni, mivel Interlagosban nem akkora a tengerszint feletti magasság, így a levegő is sűrűbb, viszont a hosszú célegyenes miatt a csúcssebesség is fontos, ami egy ilyen nagy leszorítóerős szárnnyal csorbát szenvedhet.
A két csapat közti különbség normalizálódására utalnak Max Verstappen szavai is, aki szerint a mexikói formájukat nehéz lesz tartani.
„Nem hiszek a lendületben. Minden egyes futamon meg kell próbálnunk tökéletesíteni minden részletet. Mexikóban az időmérőn nem sikerült ez, úgyhogy a dolgok nagyon gyorsan rosszra vagy akár jóra fordulhatnak. Nagyon szoros és izgalmas lesz a csata a szezon végéig. A mexikói pálya mindig nagyon kedvezett nekünk, Brazíliában viszont nem számítok ugyanerre" – nyilatkozta a holland.
A motorral elméletileg már nem lehet gond
Jó hír a címvédő istállónak a hátralevő négy versenyre, hogy elmondásuk szerint sikerült felülkerekedniük az őket régóta sújtó motorproblémákon, és már Mexikóban sem szembesültek ilyen gondokkal. „Szerintem megoldottuk a korábbi megbízhatósági problémáinkat. Nem láttuk újra előfordulni azt, amit korábban igen, ami jó lépés előre. Remélhetőleg megbízhatósági téren jó úton járunk" – nyilatkozta Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke.
Andrew Shovlin, a gárda vezető versenymérnöke is megerősítette ezt, valamint elmondta, hogy Mexikóban nem tapasztalták a korábbi évekre jellemző tendenciát, azaz nem szenvedtek jobban a nagy tengerszint feletti magasságtól, mint a Honda.
Mi tudjuk, hogy egy kicsit előreléptünk, de azt lehetetlen megmondani, hogy ők mit csináltak.
A hétvége során a kasztnira fókuszáltunk és arra, hogy miként érhetnénk el egy kicsit nagyobb tapadást, megakadályozva a csúszkálást és a túlmelegedést – mondta a mérnök, de azért figyelmeztetett, hogy több futam kell a pontos képhez. – Nem éreztem, hogy a motor terén hátrányban lettünk volna, de ezt ki kell elemeznünk. Nehéz mindent izolálni, ami egyetlen futam során zajlik. Több versenyt kell vizsgálni egyszerre a megértéshez."