Mercedes' British driver Lewis Hamilton gestures after the sprint qualifying at the Autodromo Jose Carlos Pace, or Interlagos racetrack, in Sao Paulo, on November 13, 2021, ahead of Brazil's Formula One Sao Paulo Grand Prix. - Brazil will hold its F1 Sao Paulo Grand Prix on November 14. (Photo by LARS BARON / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton igyekezett nem gondolni arra, hogy a mezőny végére küldhetik a Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamának rajtrácsán, majd az utolsó helyről indulva nem igazán tartotta lehetségesnek, hogy ilyen elöl végezhet.
Egyértelműen beárnyékolta Lewis Hamilton és a Mercedes napját, hogy a sprintfutam előtt hátrasorolták a hétszeres világbajnokot a rajtrács végére, amiért az autójának állítható hátsó szárnya nem felelt meg a szabályoknak az időmérőt követően. A körülményekhez képest azonban elégedettek lehetnek, a címvédő ugyanis egészen az ötödik helyig jött előre, amit korábban nem tartott megvalósíthatónak.
„Fogalmam sem volt, hogy mi lesz lehetséges. Nem tűztem ki magam elé maximumot – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. – Közvetlenül a rajt előtt, amikor a rajtrács végén elindultam a felvezető körre, láttam előrébb a 10. helyet, és akkor úgy voltam vele, hogy »oké, ez lesz a célom, és megpróbálok a lehető legjobban előrejönni.« Aztán hirtelen sokkal nagyobb ütemben zárkóztam fel, és úgy voltam vele, hogy nem adhatom fel, nyomnom kell tovább."
Hamilton végül 15 helyet javított és a 3. helyezett Sergio Péreztől mindössze 2 másodpercre intette őt le a kockás zászló, vasárnap pedig a motorcseréért kapott 5 helyes rajtbüntetés miatt a 10. pozícióból indulhat.
Ami pedig a sprintverseny előtti hátrasorolást illeti, a hétszeres világbajnok igyekezett nem foglalkozni vele az ítélet előtt, ám amikor megtudta, egy pillanatra őt is mellbevágta.
„Egyértelműen kemény volt. Mialatt a csapat a felügyelőkkel volt elfoglalva, én próbáltam a feladatomra koncentrálni a mérnökeimmel és magasan tartani a morált a szerelők körében. Az előttem álló feladatra koncentráltam és nem gondoltam a büntetésre.
Lesújtó volt megtudni a döntést, de nem hagyhattam, hogy ez visszatartson, le kellett szegnem a fejem és mennem tovább.
Gyorsan magam mögött hagytam ezt, fókuszáltam és tettem, amit tudtam, miközben mindent beleadtam."
A hétszeres világbajnok meglehetősen nyugodt volt a sprintfutam után, és bár Toto Wolffon, a Mercedes csapatfőnökén sem látszott idegesség, szavaiból kiderült, hogy jóval nagyobb benne a frusztráció Hamilton időmérős kizárása miatt. Ez már a sprintfutam utáni rádiózásnál is feltűnhetett, amikor közölte versenyzőjével, hogy „mindenki megba..hatja."
„Olykor előfordul, hogy a Forma-1-gyel kapcsolatos legnagyobb frusztráció után végignéz az ember egy ilyen fantasztikus 60 percet a futamot teljes mértékben uralma alatt tartó Valtterivel – értékelte Wolff sprintet a Sky Sportsnak. – Remek autónk, jó stratégiánk és jó egyenesbeli tempónk volt. Valtteri fantasztikus volt és még csak közel sem engedte magához a másik srácot. Ami Lewis felzárkózását illeti, 16-ot előzött. Nem tudom, hogy összesen hány előzés volt a versenyen. Remek egy pillanatra elfelejteni a politikát és csak nagyszerű versenyzést nézni."
Ami a nagydíjat illeti, Wolff szerint a várhatóan magasabb hőmérsékletek átírhatják a forgatókönyvet.
„Úgy vélem, hogy jó autónk van, ezt ma láthattuk. Nem küszködtünk a gumikkal, holnap viszont új meccs kezdődik, mert sokkal melegebb lesz. De legalább bátorító látni, hogy tudunk előzni. A szárnyakat megint leellenőrizték, rendben voltak. Lewis a tizedik helyről kezd, Valtteri pedig a pole-ból, és egyértelműen a győzelemért fog menni. Úgyhogy biztatóbb a helyzet, mint a sprintfutam előtt."