Folytatódik az Alfa Romeo és a lengyel PKN Orlen olajtársaság együttműködése, ennek részeként Robert Kubica a csapat tartalékpilótája marad. Kubica idén két nagydíjon indult a koronavírusos Kimi Räikkönen helyetteseként, valamint teszteket és szimulátoros munkát végzett, emellett az olajcég márkanagykövete a biztonsági közlekedés és a csomagpont-hálózat kiépítése terén.
Räikkönen visszavonulása és Antonio Giovinazzi leváltása után a csapat jövőre Valtteri Bottast és Csou Kuan-jüt indítja majd, a kínai pilóta érkezését az Orlen is üdvözölte, mert a vállalat bevételeinek közel 60 százaléka külföldről származik, az F1 történetének első kínai pilótája számukra is lehetőséget biztosít a piacbővítésre.
A vállalat szerint az F1-es szponzoráció elindítása óta a pénzügyi eredményeik jelentősen javultak,
az adózás előtti eredményük 2019-ben 3 millió złotyra emelkedett, 2020-ban pedig 3,2-re. Daniel Obajtek, a PKN Orlen igazgatótanácsának elnöke szerint az F1-es jelenlétnek köszönhetően 2021 novemberéig 550 millió złoty értékű médiamegjelenéshez jutottak. Jövőre az autók oldalán, a szárnyakon, a glórián, a tükrökön, valamint a versenyzők ruházatán és sisakján is megjelennek.
„Örülök, hogy az Orlen az Alfa Romeo Racing partnere marad a következő szezon során, ez azt jelenti, hogy Lengyelország a legnagyobb presztízsű autóversenynek. A következő év nagy kihívást támaszt a csapat elé, és remélem, hogy nagyon izgatottá teszi a Forma-1 rajongóit” – idézte Kubicát az olajtársaság közleménye.
„Már a harmadik évre terjesztjük ki a sikeres együttműködésünket a PKN Orlennel, ennek örülünk – nyilatkozta Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke. – Az Orlen azonnal felismerhető márka egy fejlődő piacon és bizonyítottan lojális támogatój a csapatnak. A jelenlétük megerősíti, hogy az egyik legvonzóbb csapat vagyunk a mezőnyben a világmárkák számára.”
„A legfontosabb, hogy mindkét fél elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett, legyen szó a pályán vagy az üzleti életben, elszántak vagyunk, hogy együtt fejlődjünk. Az aktivációs kampány az első, elértük a rajongókat Európa-szerte. Alig várjuk, hogy bemutathassuk a programunk következő szakaszát” – tette hozzá.